نیروگاه‌های کشور در آمادگی کامل در برابر هر تهدیدی قرار دارند

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی گفت: همه نیروگاه‌های کشور از لحاظ پدافند غیرعامل در برابر هر تهدیدی در آمادگی کامل قرار دارند.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، «ناصر اسکندری» روز دوشنبه در نشست خبری و در پاسخ به خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: آمادگی کامل نیروگاه‌ها از لحاظ پدافند غیرعامل سبب شده تاکنون هیچ تهدیدی اتفاق نیفتاده باشد.

وی در ادامه صنعت برق را شامل سه بخش تولید. توزیع و انتقال دانست و خاطرنشان کرد: بخش تولید توسط نیروگاه‌ها صورت می‌گیرد.

معاون راهبری تولید برق حرارتی ادامه داد: فرایند برق به‌گونه‌ای است که هم‌زمان با مصرف تولید صورت می‌گیرد و امکان ذخیره‌سازی چندانی وجود ندارد.

اسکندری گفت: براین اساس هر میزان صرفه‌جویی توسط مشترکان صورت گیرد در میزان تولید مؤثر است.

وی ادامه داد: کشورمان کشور روبه توسعه‌ای است و بخشی از برقی که تولید می‌شود به سمت بخش مولد اختصاص داده می‌شود که واجد ارزش‌افزوده است.

معاون راهبری تولید برق حرارتی افزود: صنعت برق صنعتی زیرساختی است که از همه بخش‌های کشور حمایت می‌کند و همه از آن استفاده می‌کنند.

اسکندری گفت: بر این‌ اساس میزان مصارف در ۲۴ ساعت متغیر است و اوج مصرف ۲۰۰ ساعت است.

وی ادامه داد: این زمان کم اوج مصرف نیاز به سرمایه‌گذاری‌های سنگین در احداث نیروگاه‌های جدید را توجیه‌پذیر نمی‌کند و بر این ‌اساس باید به سمت روش‌های دیگری مثل صرفه‌جویی و ارتقای راندمان نیروگاهی رفت.

معاون راهبری تولید نیروی برق حرارتی افزود: در بخش صرفه‌جویی صنایع همکاری خوبی با صنعت برق دارند.

اسکندری ادامه داد: امسال ۱۰۰ برنامه تعمیرات نیروگاهی ایران به صورت کامل اجرا شده و همه نیروگاه‌ها آماده تولید هستند؛ امسال همچنین بالای ۹۶ هزار مورد تعمیراتی در نیروگاه‌ها انجام شده است.

وی ادامه داد: از این ۹۶ هزار  تعمیرات برخی تعمیر اساسی بوده است که به‌خوبی انجام شده است. تنها یک مورد ۲۰ مگاواتی باقی‌مانده که در چندروزه آینده وارد مدار می‌شود.

‌معاون راهبری تولید نیروی برق حرارتی شاخص خروج اضطراری نیروگاه‌ها در جهان را بین ۲ تا ۵درصد عنوان کرد و گفت: این شاخص در کشورمان ۳ درصد است.

معاون راهبری تولید نیروی برق حرارتی ادامه داد: بالای ۹۵ درصد انرژی کشور از نیروگاه‌های حرارتی تأمین می‌شود.

ارسال نظر