برنامه جهانی غذا مجبور به جیره بندی سهم غذایی پناهندگان شد

برنامه جهانی غذا (WFP) وابسته به سازمان ملل متحد اعلام کرد که افزایش نیازهای جهانی و محدودیت بودجه، این سازمان را مجبور به اجرای نظام سهمیه بندی برای پناهجویان در آینده نزدیک کرده است.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، تارنمای این سازمان گزارش داد: علت کاهش قریب الوقوع سهمیه غذایی پناهندگان، افزایش نیازهای بشردوستانه در سراسر جهان و کمبود بودجه است.

برنامه جهانی غذا افزود: این مساله سازمان را مجبور کرده است تا وعده های غذایی روزانه افراد آسیب پذیر در منطقه ساحل و  دیگر مناطق جهان را کاهش دهد.

دیوید بیزلی مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا گفت: با افزایش جهانی گرسنگی، فراتر از منابع در دسترس برای تامین غذای همه خانواده هایی که به کمک برنامه جهانی غذا نیاز دارند، ما مجبور شدیم این تصمیم ناراحت کننده را اتخاذ کنیم که سهمیه غذایی پناهجویانی را که برای بقا به ما متکی هستند، کاهش دهیم.

وی افزود: بدون تعیین بودجه جدید و فوری برای حمایت از پناهندگان به عنوان آسیب پذیرترین و فراموش شده ترین اقشار مردم جهان، بسیاری از افرادی که با گرسنگی مواجه هستند مجبور خواهند شد تاوان این کمبود بودجه را با جان خود بپردازند.

کاهش ۵۰ درصدی سهمیه بندی برنامه جهانی غذا سه نفر از هر چهار پناهجوی تحت حمایت این سازمان را درشرق  آفریقا تحت تاثیر قرار می دهد.

پناهندگانی که در اتیوپی، کنیا، سودان جنوبی و اوگاندا زندگی می کنند بیشترین آسیب را در نظام جیره بندی برنامه جهانی غذا دیده اند.

با وجود سطوح گرسنگی که در یک دهه گذشته بی سابقه بوده است، برنامه جهانی غذا مجبور شده سهم غذایی افراد نیازمند در بورکینافاسو، کامرون، چاد، مالی، موریتانی و نیجر را «به میزان قابل توجهی» کاهش دهد.

مقام های این سازمان گفته اند، در جنوب آفریقا، که برنامه جهانی غذا به حدود نیم میلیون نفر کمک می کند، با وجود حمایت های سخاوتمندانه کمک کنندگان، این سازمان حتی برای تامین نیازهای اولیه خانواده های پناهنده با مشکل مواجه است.

برنامه جهانی غذا در بیانیه ای اعلام کرد: انتظار می رود که اختلال های زودهنگامی در امدادرسانی در آنگولا، مالاوی، موزامبیک، جمهوری کنگو، تانزانیا و زیمبابوه رخ دهد.

برنامه جهانی غذا در سال ۲۰۲۱، به حدود ۱۰ میلیون پناهنده در سراسر جهان کمک کرد.

بیزلی پیشتر هشدار داده بود ما با توفان کاملی از ناامنی غذایی روبرو هستیم که نه تنها به فقیرترین افراد آسیب می رساند، بلکه میلیون ها خانواده ای که تاکنون توانسته بودند نیازهای خود را مدیریت کنند، تحت تاثیر قرار می دهد.

جنگ در اوکراین موجب افزایش مداوم قیمت جهانی غذا و انرژی شده و ثبات اقتصادی در سراسر جهان را تضعیف کرده است.

اتیوپی، نیجریه، سودان جنوبی و یمن، همچنان در مرحله «هشدار» قرار داشته و با شرایط فاجعه‌باری روبه رو هستند. افغانستان و سومالی هم از زمان آخرین گزارش منتشر شده در ماه ژانویه به این فهرست اضافه شده اند.

ارسال نظر