رئیس‌جمهوری جدید کلمبیا پس از ترور سردار سلیمانی چه گفته بود؟

«گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری منتخب کلمبیا به دنبال انتشار خبر شهادت سردار قاسم سلیمانی در صفحه توییترش نوشته بود: سلیمانی معمار غلبه بر بنیادگرایان فاشیست داعش در عراق بود و آمریکا، پاسخ تلاش او را با ترور داد.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، پیروزی «گوستاوو پترو» در انتخابات یکشنبه گذشته ریاست جمهوری کلمبیا به عنوان نخستین رئیس‌جمهوری چپگرای این کشور، سر و صدای زیادی در رسانه‌های غربی به راه انداخته و بازخوانی اظهارنظرهای این سناتور کلمبیایی مورد توجه بسیار قرار گرفته است.

گوستاوو پترو  سوم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ۹۸) و در واکنش به شهادت سردار قاسم سلیمانی فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در صفحه توییترش نوشت: سلیمانی معمار غلبه بر بنیادگرایان فاشیست داعش در عراق بود، با  کردها و سوری‌های عرب علیه دشمن بزرگ دموکراسی به پیروزی دست یافتند.

رئیس‌جمهوری منتخب کلمبیا در ادامه می‌نویسد: اما آمریکا مزد او را با ترور داد. آمریکا همیشه بدترین‌ها را در خاورمیانه تقویت می‌کند.

رئیس‌جمهوری جدید کلمبیا پس از ترور سردار سلیمانی چه گفته بود؟

روی کارآمدن این رئیس‌جمهوری چپگرا احتمالا نقطه عطفی در بازتعریف سیاست خارجی کلمبیا در قبال منطقه آمریکای لاتین و آمریکا خواهد بود. پیروزی پترو به معنای روی کارآمدن اولین دولت مترقی در تاریخ کلمبیا خواهد بود و دوره جدیدی را در حیات سیاسی کلمبیا رقم خواهد زد. به گفته کارشناسان این امر می‌تواند تحولاتی اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ایجاد کند چرا که جناح راست همیشه در کلمبیا حکومت کرده است. تحولاتی که فراتر از مرزهای جغرافیایی این کشور، برای منطقه آمریکای لاتین و دولت آمریکا از اهمیت بالایی برخوردار است.

«نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا نیز در جریان سفر اخیر به ایران در بیان جایگاه سردار سلیمانی گفت: در روزهایی که به دلیل حمله‌های سایبری ایالات متحده به سیستم برق ونزوئلا رنج می‌کشیدیم، ژنرال سلیمانی با متخصصانی از ایران برای حل مشکل برق به ونزوئلا آمد.

سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده نیروهای مردمی عراق (الحشد الشعبی) به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه (سیزدهم دی ماه ۹۸) در بغداد پایتخت عراق ترور و شهید شدند.

ارسال نظر