رئیس جمهور وارد عشق آباد شد

رئیس جمهور که به‌ منظور شرکت در ششمین اجلاس سران کشورهای حاشیه دریای خزر به ترکمستان سفر کرده است، وارد عشق آباد شد.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی که صبح امروز (چهارشنبه) در رأس هیأتی بلندپایه به دعوت «سردار محمد بردی‌اف» رئیس جمهور ترکمنستان به این کشور سفر کرده، دقایقی پیش وارد عشق آباد پایتخت این کشور شد.

وی در بدو ورود به فرودگاه عشق آباد مورد استقبال مقامات ترکمنستانی قرار گرفت.

رئیس جمهور قرار است در این سفر یک روزه، علاوه بر شرکت در اجلاس سران کشورهای حاشیه دریای خزر و دیدار با همتای ترکمنستانی خود، با «قربانعلی بردی محمداف» رئیس مجلس مصلحت خلق شورای ملی این کشور نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

شرکت در ضیافت رسمی رئیس جمهور ترکمنستان که به افتخار سران کشورهای شرکت‌کننده در اجلاس خزر برگزار می‌شود و همچنین دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری فدراسیون روسیه و الهام علی‌اف رئیس جمهوری آذربایجان از دیگر برنامه‌های سفر آیت‌الله رئیسی به عشق آباد است.

پیش از این در ٢۴ خرداد ماه امسال سردار بردی محمداف برای دیدار با آیت‌الله رئیسی به تهران سفر و در نشست مشترک مطبوعاتی به‌طور رسمی از رئیس جمهور کشورمان برای شرکت در ششمین اجلاس سران کشورهای حاشیه خزر دعوت کرد و در عین حال ۹ سند همکاری هم بین ایران و ترکمنستان در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، فرهنگی و دیگر حوزه‌ها به امضا رسید.

آیت‌الله رئیسی نیز در نشست مطبوعاتی با همتای ترکمنستانی خود همکاری با کشورهای دریای خزر را یکی از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: ما از اجلاس آینده که قرار است با میزبانی ترکمنستان برگزار شود استقبال می‌کنیم و بدون تردید همکاری‌های دو کشور به همکاری منطقه‌ای و بین المللی منتهی خواهد شد.

سفر رئیس جمهور به ترکمنستان ششمین سفر خارجی آیت‌الله رئیسی در طول ۱۰ ماه فعالیت دولت سیزدهم است.

ارسال نظر