برگزاری«مهمونی ۱۰ کیلومتری عید غدیر» از چهارراه ولیعصر تا پارک وی

رویداد «مهمونی ۱۰ کیلومتری عید غدیر» رأس ساعت ۶ بعد از ظهر الی ۱۰ شب در سالروز عید غدیر خم از چهارراه ولیعصر تا چهارراه پارک وی برگزار می‌شود.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری مهر، ساسان زارع سخنگوی ستاد مردمی رویداد «مهمونی ۱۰ کیلومتری عید غدیر» امروز در نشست خبری این رویداد بزرگ که در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر برگزار شد اظهار داشت: در اهمیت عید غدیر خم روایات بسیاری نقل شده که یکی از آن روایات مربوط به کلام امام صادق (ع) می‌شود که می‌فرمایند: عید غدیر خم بالاترین عید مؤمنان و مسلمانان است؛ شیعیان و مؤمنان همواره در طول تاریخ این روز بزرگ را گرامی داشته و به برگزاری جشن و سرور اقدام می‌کردند.

زارع ادامه داد: امسال تعدادی از گروه‌ها و مجموعه‌های مردمی گرد هم جمع شده و تصمیم گرفتند یک رویداد متفاوت و جذاب با عنوان «مهمونی ۱۰ کیلو متری عید غدیر» را در سطح شهر تهران برگزار و خلق کنند. طبق برنامه‌ریزی ها و مجوزهایی که اخذ شد بنا شد این مراسم از چهار راه ولیعصر تا چهارراه پارک وی با برپایی مواکب و غرفه‌های فرهنگی برپا و به شرکت کنندگان در این مراسم خدمات ارائه دهند. لازم به ذکر است تا به امروز که هنوز این خبر رسانه‌ای نشده است قریب به ۳۰۰ مجموعه و موکب اعلام آمادگی کردند تا در این مراسم خدمات ارائه دهند.

سخنگوی ستاد مردمی رویداد «مهمونی ۱۰ کیلو متری عید غدیر» با بیان اینکه اطعام دادن یکی از محوری ترین بخش‌ها در برگزاری جشن و مراسمات شادی به شمار می‌رود، اظهار داشت: روایت زیادی وجود دارد که توصیه شده در روز غدیر اطعام داده شود برای مثال در یکی از روایات چنین آمده اطعام و میزبانی یک مؤمن در روز غدیر برابر با اطعام و میزبانی یک میلیون نفر در روزهای دیگر است.

وی با تاکید بر اینکه عید غدیر روز بخشیدن و هدیه دادن است، گفت: بر همین اساس غرفه‌های کودک در این مسیر ده کیلومتری طراحی و برنامه‌ریزی شده تا بتوانند با برگزاری محافل کودکانه و نوجوان به شرکت کنندگان جایزه و هدیه تقدیم کنند. همچنین اجرای سرود برای کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه‌های این غرفه‌ها به شمار می‌رود.

زارع افزود: از دیگر برنامه‌ها می‌توان به برگزاری مداحی، برپایی غرفه‌های فرهنگی، راه اندازی ایستگاه صلواتی، اجرای پویش‌های مختلف با موضوع غدیر و… اشاره کرد. لازم به تاکید است اتباع عراقی و افغانی مقیم ایران نیز با اعلام آمادگی برای برپایی موکب و ایستگاه صلواتی اقدام به ارائه خدمات در این رویداد خواهند کرد.

برگزاری رویداد «مهمونی ۱۰ کیلو متری عید غدیر» در سالروز غدیر

سخنگوی ستاد مردمی رویداد «مهمونی ۱۰ کیلو متری عید غدیر» به تاریخ و ساعت برگزاری این مراسم اشاره و بیان کرد: این مراسم رأس ساعت ۶ بعد از ظهر الی ۱۰ شب در سالروز عید غدیر خم از چهارراه ولی عصر تا چهارراه پارک وی برگزار می‌شود. گفتنی است این مراسم مکمل دیگر مراسماتی است که در مناطق مختلف برگزار می‌شود و میاندار برگزاری این مراسم بیشتر هیئات مذهبی هستند.

وی بیان کرد: بستری فراهم شده تا افراد و مجموعه‌هایی که آمادگی ارائه خدمات در این مراسم دارند بتوانند با برنامه‌ریزی منسجم اقدام به ارائه خدمات کرده و در برگزاری این رویداد مشارکت داشته باشند. بر همین اساس یک سامانه پیامکی با شماره ۳۰۰۰۲۱۲ راه اندازی شده تا کسانی که می‌خواهند در برگزاری این مراسم مشارکت داشته باشند با ارسال عدد ۱ به این سامانه در این رویداد سهیم باشند، همچنین گروه سرودهایی که می‌خواهند در این روز به اجرای سرود بپردازند یا هیأت‌ها و موکب هایی که می‌خواهند موکب داشته باشند می‌توانند عدد ۲ را به این سامانه ارسال کنند تا راهنمایی‌های لازم برای آنان ارسال شود و دیگر آنکه اشخاصی که نذوراتی دارند و می‌خواهند در این روز آن نذورات را ادا کنند می‌توانند با ارسال عدد ۳ به هیأت‌ها و موکب ها وصل شده و نذر و احسان خود را به جای آورند.

زارع با اشاره به اینکه در طول این مسیر تصاویر شهدا نصب خواهد شد بیان کرد: احتمال داده می‌شود قریب به ۵۰۰ هزار نفر در این رویداد شرکت کنند.

سخنگوی ستاد مردمی رویداد «مهمونی ۱۰ کیلو متری عید غدیر» درباره برپایی پویش اسباب بازی خاطرنشان کرد: این پویش با عنوان پویش اسباب بازی طراحی شده تا کودکان اسباب بازی‌های خودشان را برای کودکان مناطق محروم اهدا کنند.

وی در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه چرا این رویداد در مناطق محروم استان برگزار نشد خاطرنشان کرد: اتفاقاً پیشنهادی در این زمینه ارائه شد که این رویداد با عنوان حرم تا حرم از حرم امامزاده صالح تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار شود اما چون این رویداد برای اولین سال بود لازم دانسته شد امسال این رویداد از چهارراه ولیعصر تا چهار راه پارک وی باشد.

ارسال نظر