شهروندان ایرانی از سفر به بغداد، کاظمین و سامرا خودداری کنند

رئیس ستاد مرکزی اربعین، در پی اتفاقات امروز شهر بغداد گفت: شهروندان ایرانی حاضر در عراق از سفر به بغداد، کاظمین و سامرا خودداری کنند.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از   خبرگزاری فارس، سید مجید میراحمدی، رئیس ستاد مرکزی اربعین در گفتگوی زنده تلویزیونی، در پی اتفاقات امروز شهر بغداد گفت: شهروندان ایرانی حاضر در عراق از سفر به بغداد، کاظمین و سامرا خودداری کنند.

وی افزود: زائران ایرانی فعلا و تا اطلاع بعدی از سفر به عراق خودداری کنند.

رئیس ستاد اربعین تأکید کرد: جای هیچ‌گونه نگرانی درباره تامین امنیت زائران حاضر در عراق وجود ندارد.

همچنین سفارت ایران در بغداد از هم وطنانی که به عراق سفر کردند درخواست کرد تا اطلاع ثانوی از تردد بین شهر‌های بغداد، کاظمین و سامراء خودداری کنند.

به گزارش فارس، ظهر امروز، مقتدی صدر با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که برای همیشه از سیاست کناره‍‌گیری خواهد کرد.

به دنبال این اظهارات، عده‌ای از هوادارن مقتدی صدر با هجوم به ساختمان ریاست جمهوری عراق در بغداد، دست به اعتراض و سر دادنت شعار و ایجاد ناامنی زدند.

همچنین سید  میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در نشست کمیته بهداشت و سلامت اربعین حسینی با بیان اینکه سلامت زائران اولویت اساسی است، گفت: در این خصوص وزارت بهداشت و جمعیت هلال احمر با ظرفیت و آمادگی کامل در صحنه و میدان عملیات حضور دارند.

وی افزود: در مراسم معنوی اربعین امسال موضوع سلامتی زائران دغدغه و اولویت اساسی است. 

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: در اربعین امسال چهار دستور کار سلامت، امنیت، سهولت و ارزانی در دستورکار قرار دارد که با توجه به گرمای هوا و جمعیت، موضوع سلامت از اهمیت مضاعفی برخوردار است.

وی ادامه داد: در نشست امروز، اعضای کمیته بهداشت و سلامت اربعین حسینی بر پرهیز از حضور افراد مسن، دارای بیماری زمینه ای، افراد دارای مشکلات تنفسی و همچنین کودکان در مراسم اربعین حسینی به دلیل مسئله گرما و ازدحام جمعیت تأکید کردند.

میراحمدی با بیان اینکه رئیس‌جمهوری همواره بر ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی برای حفظ سلامتی عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تأکید دارند، خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت و جمعیت هلال احمر، متولیان اصلی سلامت زائران در پایانه های مرزی و آن سوی عراق را بر عهده دارند و برای همین با تمام ظرفیت در این عرصه وارد می شوند.

وی افزود: لازم است تا آغاز این مراسم معنوی همه امکانات و نیازهای درمانی، تأمین و در مرزها و مسیر حضور زائران مستقر شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی تصریح کرد: خوشبختانه با تجارب موجود، آمادگی خوبی در دستگاه‌های متولی در تأمین سلامت زائران وجود دارد و امیدواریم همچون گذشته، رضایتمندی زائران را در این زمینه جلب کنیم و خدمات به بهترین شکل ممکن ارائه شود.

وی همچنین درباره ازدحام در خروجی‌های مرز نیز خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده، تلاش بر این است تا جمعیت متناسب با ظرفیت‌ گذرگاه‌های مرزی، هدایت شوند.

میراحمدی در ادامه سخنانش اظهارداشت: براساس آخرین برآوردها، تقاضای تمدید و صدور گذرنامه امسال در مقایسه با سال ۹۸ رشد ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد که نشان از استقبال عاشقان حسینی برای حضور در عتبات عالیات است.

در ادامه این نشست نماینده جمعیت هلال احمر از افزایش سه برابری پایگاه‌های درمانی، نیروی انسانی و لجستیک در اربعین امسال خبر داد.

همچنین نماینده وزارت بهداشت هم از آمادگی کامل این وزارتخانه در تجهیز کامل امکانات بهداشتی اعم از سرم که مهم ترین ابزار درمان گرمازدگی است سخن گفت و اعلام کرد: با وزارت بهداشت عراق هم هماهنگی های لازم  برای ارائه خدمات به زائران به عمل آمده است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر