امروز در سقز چه گذشت؟+فیلم

امروز که چهلمین روز درگذشت مهسا امینی بود سقز شاهد تجمع در آرامستان آیچی بود. در بین خودروهایی که خود را به سقز رسانده بودند پلاک‌هایی که نشان می‌داد عده‌ای از جمعیت خود را از شهرستان‌های بانه، دیوان‌دره،‌ سنندج و مریوان به آیچی رسانده‌اند مشهود بود.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از سقز، امروز علی‌رغم اعلام خانواده مهسا امینی مبنی بر عدم برگزاری مراسم چهلم، جمعی از مردم سقز با حضور در آرامستان ایچی بر مزار مهسا امینی حاضر شدند و شعار «ژن ژیان آزادی» سر دادند.

 

 

در بین خودروهایی که خود را به سقز رسانده بودند پلاک‌هایی که نشان می‌داد عده‌ای از جمعیت خود را از شهرستان‌های بانه، دیوان‌دره،‌ سنندج و مریوان به آیچی رسانده‌اند مشهود بود.

از ساعت ۱۲ آرام آرام بخشی از حاضرین در این تجمع از آرامستان خارج شدند.

بخشی از جمعیت حاضر در مسیر برگشت به سمت شهر سقز با سر دادن شعار‌هایی که اغلب با گویش محلی بود با آتش زدن چند حلقه لاستیک و سطل زباله، ضمن مسدود نمودن بلوار سقز به بانه با نیروهای انتظامی درگیر شدند که ماموران انتظامی با شلیک گاز اشک‌آور آنها را متفرق کرد.

 

 

در ادامه بخشی از جمعیت متفرق شده تلاش کردند از مسیری فرعی به سمت فرمانداری سقز حرکت کنند که با حضور نیروهای پلیس موفق به این کار نشدند.

همزمان در نقاطی دیگر مانند میدان قدس و میدان قوخ تجمعات کوچکی شکل گرفته بود که پس از حضور نیروهای انتظامی، تجمع‌کنندگان متفرق شدند.

در حال حاضر شهر سقز در آرامش کامل است و اینترنت با اختلال مواجه است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر