گردانندگان کسب و کارها نباید برای رونق تنها به یک بستر برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی استفاده کنند.

وب سایت‌ها یک مدل شناخته شده‌ای برای رونق تولید و کسب و کار هستند که در کشور ما به دلیل عدم توجه به این موضوع کمتر به آن توجه شده است

به گزارش عاشورا نیوز ،در فضای مجازی آمارهای متفاوتی از فعالیت کسب و کار مطرح شده بر بستر این پلتفرم‌ها مطرح است که به دلیل عدم اعلام رسمی از سوی مرجع داری صلاحیت آمارهای که در محاوره‌های عمومی منتشر شده قابل استناد نیست.

با همه این اوصاف وجود کسب و کار در فضای مجازی قابل انکار نیست و حتما باید برای توسعه فعالیت اقتصادی چاره اندیشی شود.

ذکر این نکته ضروری است که پیش از نشانه رفتن انگشت اتهام فیلترینگ به سوی مسؤولان کشور باید توجه شود که متولیان امر در پلتفرم‌های خارجی به دلیل بسترسازی مناسب برای ایجاد اغتشاش و دعوت افراد سوء استفاده گر برای ایجاد اغتشاش، حمایت از تروریست‌ها  و کم‌توجهی به قوانین و مقررات اجتماعی در کشور زمینه ایجاد محدودیت در دسترسی‌ها را فراهم کردند.

البته این انتقاد به مسؤولان اجرایی کشور هم وجود دارد که چرا اجازه دادند پلتفرم‌های که ماهیت گردانندگان آنها از قبل مشخص بود، این همه در کشور جولان داده و بستر برای رشد باز کنند که در مواقع آشوب و اغتشاش، فیلترینگ این نرم افزارها خود پاشنه آشیل بحران شود.

در صورت تداوم فیلترینگ و تصمیم قطعی متولیان امر در کشور کسب و کارها در چه بستری و چگونه باید به فعالیت خویش ادامه دهند این موضوع گفت‌و‌گوی ما  هدایت محمودی مدرس دروه‌های بازاریابی و مدیریت کسب و کارهای در بستر شبکه‌های اجتماعی است.

وی با اعلام اینکه رونق کسب و کار در چند سال اخیر دچار تغییر و تحولات جدی شده است، گفت: جهان در دو قرن اخیر دو جهش در حوزه کسب و کار و سبک زندگی را تجربه می‌کند دوران انقلاب صنعتی و پس از آن عصر دیتا که تغییرات در حوزه کسب و کار در عصر اینترنت بسیار جدی‌تر از انقلاب صنعتی است.

محمودی اظهار کرد: در عصر حاضر مردم به بسیاری از دیتاها دسترسی دارند و بسیاری از منابع علمی برای رونق کسب و کار را در اختیار داشته و به راحتی می‌توانند نسبت به رونق کسب و کار اقدام کنند و در کنار این موضوع بستر برای فروش و معرفی محصولات هم در حال حاضر گسترش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: با گسترش اینترنت بستر برای رشد و ایجاد شبکه‌های اجتماعی که جهان را به یک دهکده و حتی روستا کوچک تبدیل می‌کند فراهم شده است، تحولات اساسی در حوزه کسب و کار بشر ایجاد شده و به مرور زمان محل عرضه کالاها و خدمات تغییر کرده و فضای مجازی به محل عرضه کالاها و خدمات تبدیل شده است.

این مدرس کسب و کار با اشاره به مشکلاتی که برای فضای مجازی در کشور به وجود آمده، گفت: گردانندگان کسب و کارها نباید برای رونق تنها به یک بستر برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: مهمترین بحث در کسب و کار صداقت در تولید و تبلیغات دهان به دهان است، اینترنت و فضای مجازی به عنوان یک اهرم برای توسعه است؛یک دارنده کسب و کار حرفه‌ای در کنار استفاده از شبکه‌های اجتماعی از ظرفیت وب سایت‌ها و سایت‌ها بهره‌برداری می‌کند، وب سایت‌ها یک مدل شناخته شده‌ای برای رونق تولید و کسب و کار هستند که در کشور ما به کلی این موضوع اصلا چندان مورد توجه قرار نگرفته است.

محمودی ادامه داد: بنده از اینکه با ایجاد فیلترینگ مشکلی برای کسب و کارها به وجود آمده رد نمی‌کنم، خود من در بستر فضای مجازی و پلتفرم‌ها رایج در کشور در زمینه بازاریابی مشغول کار بودم و در این زمینه کسب درآمد داشتم اما تنها به این بستر اکتفا نکردم.

وی اضافه کرد: بسیاری از افراد داری عقل و هوش کسب و کار از تجربه فیلتر وایبر آموختند که در کنار شبکه‌های اجتماعی باید در حوزه وب سایت‌ها هم برای توسعه کسب و کار برنامه جدی داشته باشند.

این مدرس حوزه کسب و کار خاطر نشان کرد: باید یاد بگیریم که بستر اینترنت و در سایت‌ها چگونه کار کنیم اصلا به چه شیوه و با چه مدلی در این وب سایت‌ها نسبت به توسعه فعالیت اقتصادی اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: باید در کنار سایت خوب و مناسب، کسب و کار خودمان را با موتور جستجوی گوگل ارتباط دهیم، در صفحات داری اعتبار اینترنت مقالات متعدد و مناسب راجع به کسب و کار خودمان بنویسیم و هراز چندگاهی این مطالب را به روز کنیم، استفاده از ظرفیت افراد متختصص که در حوزه کسب و کار دارای دانش علمی و تجربه کافی داشته  بهره‌برداری کرده  و به شیوه علمی در این حوزه قدم برداریم.

محمودی یادآور شد:راه‌اندازی و تقویت وب‌سایت می‌تواند نقش حمایتی و بسزایی در توسعه کسب و کار داشته باشد پس از راه‌اندازی وب‌سایت باید آن را  به موتورهای جستجو  معرفی کنیم.

این مدرس حوزه کسب و کار اضافه کرد: ارتقا سئو وب‌سایت قدم دیگری است که می‌تواند به کسب و کارها کرده و قدم بعدی ادیت کردن مقالات در ویکیپدیا در حوزه تخصصی هر کسب و کار هست که خود این امر سبب می‌شود که کسب و کار در موتورهای جستجو خودش را بهتر نشان دهد.

وی در ادامه با اعلام اینکه وبلاگ‌نویسی از دیگر اقداماتی است که برای توسعه کسب و کار در فضای مجازی باید از آن بهره‌بگیریم،گفت: مدیر هر کسب و کاری در حوزه تخصص خودش حداقل هفته‌ای یک مقاله کاربردی و کمک کننده به مشتریان بالقوه در سایت بارگزاری کند، نکته دیگر استفاده از کلمات کلیدی و تگ‌های مناسب در مقالات منتشره هست که می‌تواند کمک بسبار زیادی باشد.

محمودی خاطر نشان کرد: این روزها که برخی‌ها به دلیل فیلترینگ ممکن است  به پلتفرم‌ها دسترسی نداشته باشند، بیشتر روی به جستجو در گوگل و موتورهای جستجو می‌کنند که این مهم می‌تواند با اقداماتی که ما در بستر این موتورهای جستجو انجام می‌دهیم فاصله ما را از طریق فضای مجازی با مشتریان کاهش دهد و زمینه برای توسعه کسب و کار و دسترسی آسان مشتری به محصول تولید شده را فراهم آورد.

 

ارسال نظر