«اوصاف امام حسین(ع)» کتابی سرشار از فضایل سیدالشهداء  چاپ شد

کتاب «اوصاف امام حسین(ع)» اثری از احمد سعیدی به همت انتشارات جمکران به چاپ رسید که در آن بعضی از القاب و اوصاف و فضایل حضرت اباعبداللّه (علیه السلام) جمع‌آوری شده است که در روایات و ادعیه و زیارات آمده‌اند.

به گزارش عاشورا نیوز ، از آنجا که پیامبر و امامان معصوم (علیهم السلام)، گل‌هاى سرسبد عالم خلقت هستند، داراى نام‌هاى نورانى، لقب‌هاى مبارک و فضیلت‌هاى متعددى هستند که هر کدام از آن‌ها بیانگر جایگاه بلند و معنوى ایشان در نزد خداوند متعال و در کل عالم هستی است که شناخت و توجه به آن‌ها باعث نورانیت انسان و هدایت به راه مستقیم الهی می‌شود.

ذکر، نقل، نگارش و مطالعه فضایل و مناقب اهل‌بیت (علیهم السلام)، عبادت خداوند متعال است. حضرت سیّدالشهداء (علیه السلام) محور اهل‌بیت عصمت و طهارت است و آنچه درباره امام حسین (علیه السلام) به‌عنوان فضایل و مناقب ذکر شود، درخصوص بقیه معصومان (علیهم السلام) نیز صادق است؛ همچنان که آنچه درباره بقیه آن ذوات مقدس ذکر شود، در حضرت سیّدالشهداء  (علیه السلام) نیز جارى است.

«احمد سعیدی» کتاب «اوصاف امام حسین(علیه السلام)» را نگاشته و در آن به جمع‌آوری بعضی از القاب و اوصاف و فضایل حضرت اباعبداللّه (علیه السلام) پرداخته است که در روایات و ادعیه و زیارات آمده‌اند.

«احمد سعیدی» پیش از این کتاب‌هاى اوصاف‌الرسول، اوصاف امیرالمؤمنین، اوصاف امام حسن مجتبى و اوصاف المهدی را نیز نوشته است و این بار به سراغ اوصاف امام حسین(علیه السلام) رفته و حدود هزار و اندی از این نام‌ها القاب و صفات را جمع آوری کرده است. روشن است که کلمات روحی و معنوى سیّدالشهداء (علیه السلام) که در روایات نیامده، بسیار بیشتر است که آن‌ها در این اثر منعکس نشده‌اند و این اثر ادعای جامعیت ندارد.

کتاب «اوصاف امام حسین(علیه السلام)» نوشته «احمد سعیدی» و به همت انتشارات کتاب جمکران در ۳۶۴ صفحه و با قیمت ۱۵۵ هزار تومان به چاپ رسیده است و در ایام ولادت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) وارد بازار نشر شده است. 

برشی از کتاب:

جهانی در این سخن پیامبر خاتم(ص) حیران است که فرمود: «حسین از من است و من از حسینم»؛ زیرا همین یک جمله، دنیایی از معنا را در خود جاى داده است. «حسین» از پیامبر است؛ یعنی حسین، زاده او و فرزند دختر اوست؛ زیرا مادرش فاطمه زهرا، دختر پیامبر است؛ اگر پیامبر نبود فاطمه نبود و حسین هم نبود. این بخش از سخن، طبیعى و عادى است؛ اما اینکه پیامبر هم از حسین است یعنی چه؟ یعنی اگر حسین نبود، پیامبر هم نبود!... و از این مرحله است که جایگاه، رتبه و موقعیت حسین بن علی (ع) نمایان مى‌‌شود.

شاید مراد این است که وجود و بقاى معنوى پیامبر به وجود «حسین» است؛ اگر قیام «حسین» نبود، از دین اسلام نیز خبرى باقی نمى‌‌ماند. جایگاه والای امام حسین(ع) در طول تاریخ، به سبب رفتار، عملکرد و نقشى است که «سیدالشهداء» در مجموعه جهبه حق به عهده گرفته است. آرى «حسین» پرچمدار نهضت خداپرستان و آزادگان و شهیدان عامل است... 

پایان پیام/

 

ارسال نظر