درگیری مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان؛ 3 سرباز زخمی شدند

دو جمهوری آذربایجان و ارمنستان یکدیگر را به گلوله‌باران مرزی متهم کردند که به گفته آن‌ها دستکم سه سرباز در جریان درگیری زخمی شدند.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از  خبرگزاری فارس، در حالی که دو جمهوری آذربایجان و ارمنستان اخیراً در آمریکا بر سر توافق صلح مذاکره کردند و قرار است در بروکسل به این مذاکرات ادامه دهند، پنجشنبه (۱۰ مه) یکدیگر را به  حملات مرزی متهم کردند. 

به گزارش رویترز به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت دفاع ارمنستان پنجشنبه اعلام کرد نیروهای جمهوری آذربایجان مواضع ارمنستان را در منطقه مرزی «گغارکونیک» با توپ و خمپاره گلوله‌باران کردند که در پی آن دو سرباز زخمی شدند. 

در طرف دیگر، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد مواضعش پیش‌تر زیر آتش قرار گرفت و یک سرباز زخمی شد. 

این در حالی است که دو کشور درباره توافق صلح برای پایان دادن به بن‌بست چند دهه‌ای بر سر قره‌باغ کوهستانی منطقه‌ای که به عنوان بخشی از جمهوری آذربایجان شناخته می‌شود اما عمده جمعیت آن ارمنی هستند و تاکنون باعث چند دور درگیری بین و طرف شده، اخیراً در آمریکا به گفت‌وگو نشستند. 

دبیر شورای امنیت ارمنستان سه‌شنبه اظهار داشت در آخرین دور از مذاکرات ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مورد مهمترین موضوعات پیشرفتی حاصل نشد. 

 اظهارات  «آرمن گریگوریان» در تضاد  با سخنان «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا بود که پس از گفت‌وگوهای اخیر در ایالات متحده بین وزرای امور خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان مدعی «پیشرفت محسوس» به سوی توافق صلح  بین این دو کشور شد.

بعداز مذاکرات آمریکا، روزنامه «فایننشال تایمز» به نقل از منابع آگاه گزارش داد نخست‌وزیر ارمنستان و رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان ۱۴ مه (یکشنبه ۲۴ اردیبهشت) در بروکسل دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

پایان پیام/

 

ارسال نظر