ایران در رتبه دوم جدول درمان کرونا

آمارهای رسمی اعلام شده از سوی سازمان‌های بین‌المللی نشان می‌دهد ایران دومین کشور جهان از نظر درمان و بهبود مبتلایان به کروناست.

به گزارش عاشورا به نقل از  خبرگزاری فارس، طبق آمارهای رسمی سازمان جهانی بهداشت، کشور ما بعد از چین بهترین روند را در تعداد بهبودیافتگان دارد و 79/79 درصد مبتلایان شناسایی شده تاکنون بهبود یافته‌اند. با توجه به اینکه ایران در جمع 10 کشور اول بیشترین تعداد مبتلا به کرونا قرار دارد، میزان بهبودیافتگان «کووید-19» آن قابل توجه است. چین با 6/93 درصد بهبودی مبتلایان در رده اول قرار دارد. آخرین آمار چین که خاستگاه ویروس کرونا محسوب می‌شود نیز قابل تامل است؛ چینی‌ها مدعی هستند فقط 82874 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند و 4633 نفر فوت کرده‌اند و 77642 نفر بهبود یافته‌اند و این به معنای بهبود بیش از 93 درصدی مبتلایان است.

خیلی‌ها به آمارهای چین تشکیک کرده‌اند اما با توجه به اینکه در روزهای اخیر تعداد مبتلایان به کرونا ناچیز شده، می‌توان حداقل به درصد بهبودی‌ها کمتر شک کرد. در مقابل روند بهبود کشور ما نسبت به کشورهای پیشرفته جهان با فاصله بهتر است و فقط سوییس و آلمان به آمارهای ایران نزدیک هستند. این آمارها نشان می‌دهد نظام سلامت و درمان ایران با وجود تمام تحریم‌ها و محدودیت‌های بین‌المللی موفق شده از آزمون بزرگ کرونا سربلند بیرون بیاید.

مسؤولان کشورمان حتی از خالی بودن 60 درصد تخت‌های بیمارستانی که برای کرونا در نظر گرفته بودند، خبر می‌دهند. بعد از ایران، سوییس با 7/78 درصد و آلمان با 8/77 درصد بهبود در رتبه‌های سوم و چهارم قرار دارند. سوییس با 29705 و آلمان با 163 هزار مبتلا در رتبه‌های هفدهم و ششم ابتلا قرار دارند. بررسی آمار کشورهایی که بیش از 2 هزار مبتلا به کرونا دارند نشان می‌دهد ایرلند با 94/64 درصد و اسپانیا با 57/57 درصد بهبود در رتبه‌های پنجم و ششم هستند.

جالب اینکه کشورهایی چون انگلستان و هلند از دادن آمار بهبودیافتگان امتناع می‌کنند. تعداد مبتلایان در انگلستان 171253 نفر و تعداد قربانیان کرونا 26771 نفر اعلام شده و این یعنی 6/15 درصد مبتلایان در انگلستان فوت می‌کنند. این آمار بسیار بیشتر از میانگین جهانی یعنی 6 درصد است و می‌توان گفت بریتانیایی‌ها به احتمال زیاد در درمان و بهبود هم دچار چالش‌های بزرگی هستند.

بررسی جدول کشورهایی که بیش از 2 هزار مبتلا به ویروس کرونا دارند، نشان می‌دهد فرانسوی‌ها نیز در درمان بیماران ناکام بوده‌اند. در فرانسه فقط 59/29 درصد مبتلایان بهبود یافته‌اند و 5/14 درصد مبتلایان نیز قربانی شده‌اند. آمار فوت‌شدگان در فرانسه بسیار بیشتر از میانگین جهانی است. در جدول مذکور وضعیت کشورهای اروپایی چون سوئد، پرتغال و بلژیک نیز وخیم‌تر از حد تصور است.

در این جدول آمریکا نیز وضعیت آشفته‌ای دارد و فقط 4/14 درصد مبتلایان بهبود پیدا کرده‌اند. در آمریکا 1095304 نفر مبتلا شده‌اند و تاکنون بهبود فقط 155737 نفر تایید شده و این به معنای آن است که در جدول در رتبه‌ای بهتر از پانزدهم قرار نمی‌گیرد. آمار بهبودیافتگان در آمریکا بسیار ناامیدکننده است و درمان در این کشور هزینه بسیار گزافی دارد، در حالی که در ایران درمان کرونا رایگان است. 

علیرضا وهاب‌زاده، مشاور وزیر بهداشت درباره آمارهای شگفت‌انگیز بهبودیافتگان ایران نسبت به کشورهای دیگر گفته: رسیدگی مطلوب به بیماران کرونا و آمار بالای بهبود نشان می‌دهد در علم پزشکی و در حوزه درمان پیشرفت چشمگیری داشته‌ایم. حتی کشورهای پیشرفته و سایر کشورهایی که تحریم هم نیستند، روند بهبود و درمان بیماران کرونایی آنها ناامیدکننده است. هیچ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی معطل نمی‌شود و تمام مبتلایان بستری هستند و به آنها رسیدگی می‌شود.

وی ادامه داده: بسیاری از کشورها به علت وضعیت وخیم بیماران دست به انتخاب بیمار می‌زنند و فرصت رسیدگی به برخی بیماران به وجود نمی‌آید. نظام سلامت ایران با کرونا غافلگیر نشد و به علت سازماندهی بسیاری از نهادها مانند ستاد فرمان اجرایی امام(ره)، ارتش، سپاه و... و همچنین همراهی مردم، شرایط تا حدود بسیار زیادی کنترل شد.
منبع: روزنامه وطن امروز.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر