دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اظهار کرد: امسال با توجه به شرایط کرونا در کشور، هیئت‌های انصارالمهدی با حال و هوای ویژه‌ای صورت گرفت و در کنار برگزاری بی‌نظیر هیئت‌های دانش آموزی در محیط‌های سرباز، به صورت مجازی(آنلاین) انجام شد.

به گزارش عاشورا؛ حسین تاریخی اظهار کرد: هیئت دانش‌آموزی انصار المهدی(عج)  همه ساله با حال و هوای خاص دانش‌آموزی در سراسر کشور برگزار می‌شود و امسال نیز با توجه به این شرایط خاص بیماری کرونا هیئت انصارالمهدی با اجرای دستورالعمل های بهداشتی ویژه دانش‌آموزان در اکثر استانهای کشور برگزار شد.

وی گفت: شرایط موجود در جامعه و ویروس منحوس کرونا باعث شد که برنامه‌های هیئتهای دانش‌آموزی با تغییراتی همراه شود زیرا سلامت دانش‌آموزان برای ما از هر موضوعی بالاتر و با ارزش‌تر است به همین دلیل بسیاری از استانها برنامه‌های هیئت را در فضای باز برگزار کردند و استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی برای همه شرکت‌کنندگان الزامی کردند همچنین هیئت در حیاط مدرسه‌ها یا روی چمن ورزشی در ورزشگاه‌ها برگزار شد.

تاریخی تصریح کرد: همت عالی نوجوانان عزیز در برپایی خیمه‌های انصار المهدی (عج) در اقصی‌نقاط کشور نشانگر این موضوع است که جریان اباعبدالله الحسین(ع) خاموش شدنی نیست و هیچ محدودیتی موجب تعطیلی مراسمات حسینی (ع) نخواهد شد و شکوه ایثار، همت و تبعیت از ولی در این بچه‌ها کاملاً مشهود و مشخص است؛ در این بین برخی از استانها نیز به جهت محدودیت ها ابتکارات و خلاقیت لازم را در پیش گرفته و اقدام به برگزاری هیئت سیار کردند و به واسطه آن به دیدارخانواده های شهدا رفتند.

وی با اشاره به برگزاری هیئتهای انصارالمهدی سیار در استانها خاطرنشان کرد: در این برنامه اعضای هیئت انصار المهدی(عج) در قالب حسینه سیار در گروه‌های 5 یا 6 نفره به دیدار خانواده‌های شهدا و جانبازان هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم رفتند و ضمن دیدار با آنها، در منزل خانواده شهدا به عزاداری برای سید و سالار شهدا پرداختند این برنامه ها به تفکیک ویژه دختران و پسران انجمن های اسلامی برگزار شد.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: رفیق فاب از دیگر برنامه‌های مجازی هیئتهای انصارالمهدی (عج) است که با مرور خاطرات شهدا با حضور حاج حسین یکتا و همچنین در کنار حسینیه مجازی، پویش خیمه‌های انصار با محوریت هر خانه یک هیئت، دانش آموزان در خانه خود به عزاداری پرداختند و همچنین اقدام به توزیع اقلام بهداشتی شامل ماسک و مواد ضدعفونی کننده در محله های مختلف سراسر کشور داشتند.

تاریخی خاطرنشان کرد: برنامه پخت و توزیع غذا و بسته‌های مواد غذایی، به مناطق محروم و کمک‌های نقدی برای آزادسازی زندانیان نیز از جمله برنامه‌های دیگر هیئتهای انصارالمهدی (عج)در سراسرکشور بود و این برنامه‌ها تا پایان ماه محرم ادامه خواهد داشت.

وی گفت: برنامه های حضوری و مجازی هیئت انصارالمهدی(عج) در دهه دوم ماه محرم نیز در حال برگزاری است که ازجمله آن می توان به یک کلام با حسین(ع) اشاره کرد این برنامه با محوریت گفتگوی صمیمی دانش آموزان با مادحین در حال برگزاری است تا دانش آموزان با اصول اصلی هیئت و نوحه سرایی برای سرور و سالار شهیدان بیشتر آشنا شوند.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: در این ایام سعی کردیم علاوه بر سلامت دانش آموزان ، هیئت انصارالمهدی(عج) را به عنوان یک الگوی تراز هیأت نوجوانانه به همه دانش آموزان ارائه کنیم و دانش آموزان و خانواده ها نیز مثل گذشته ما را همراهی کردند و امیدواریم این برنامه ها  مورد رضایت امام عصر (عج) و باعث خشنودی اباعبدلله الحسین (ع) واقع گردد.


 

ارسال نظر