40 درصد سربازان ائتلاف عربی در جنگ یمن را کودکان تشکیل می دهند

روزنامه «گاردین» چاپ انگلیس روز چهارشنبه فاش کرد که 40 درصد نظامیان ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و امارات در یمن را کودکان تشکیل می دهند.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری ایرنا، گاردین همچنین نوشت: انگلیس مامور آموزش نظامی این کودکان بوده است که در ارتش عربستان و امارات در جنگ یمن به کار گماشته شده اند.
«مارک فیلد» وزیر مشاور در امور آسیای دولت انگلیس در این بار وعده داد که در خصوص اخبار منتشر شده در خصوص آموزش کودکان به کار گرفته شده در ارتش عربستان و امارات توسط نظامیان انگلیسی تحقیق خواهد کرد.
فیلد همچنین گفت که وی در خصوص برخی اخبار مبنی بر زخمی شدن شماری از نظامیان وِیژه انگلیسی در درگیری با حوثی ها (انصارالله) یمن نیز تحقیق می کند.
در همین راستا، روزنامه نیویورک تایمز آمریکا اواخر سال گذشته میلادی فاش کرد که عربستان ثروت های نفتی اش را برای به خدمت گرفتن کودکان در جنگ یمن هزینه می کند، کودکانی که از درگیری ها در دارفور سودان جان سالم به در برده اند.
این روزنامه آمریکایی همچنین اعلام کرده بود که تاکنون هزاران کودک سودانی به خدمت گرفته شده توسط عربستان بعنوان سرباز در جنگ یمن کشته شده اند.
مداخله نظامی عربی به سرکردگی عربستان که وارد چهارمین سال خود شده است، ابتدا بصورت حملات هوایی آغاز شد وپس از مدتی این ائتلاف دایره تجاوز خود را گسترش داد و علاوه بر محاصره دریایی بنادر یمن، دست به اعزام نیروی نظامی به این کشور فقیر عربی زد.
کشته های حملات ائتلاف عربی به یمن تاکنون بیش از 16 هزار نفر اعلام شده که از این تعداد 3 هزار و 547 تن را کودکان تشکیل می دهند.
نتیجه جنگ افروزی ها در یمن همچنین موجب شده است، هر 10 دقیقه یک کودک یمنی به خاطر سوء تغذیه جان خود را از دست بدهد.

 

ارسال نظر