پیام تقدیر نماینده ولی فقیه در هلال احمر از همیاری مردم

حجت الاسلام و المسلمین معزی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، در پیامی، ضمن تقدیر از حمایت ها و همدلی های مردم شریف ایران در حادثه سیل های اخیر، انسجام و هماهنگی بین دستگاه های مختلف کمک رسان را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری ایرنا، متن پیام عبدالحسین معزی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به این شرح است: 
طلیعه بهار و اعیاد پربرکت ماه شعبانیه را به هموطنان گرامی تبریک می گویم. نوروز امسال با بارش باران در مقیاسی فراتر از تصور، پیش بینی و بی سابقه در سال های اخیر همراه بود. خداوند منان را شاکریم که باران رحمتش بر ما نازل شد، دشت و کوه های تشنه این سرزمین را سیراب کرد. 
اگرچه غیر منتظره بودن این بارش ها و نیز قصور در پیش بینی و پیش گیری و حفاظت از محیط زیست و اجرای ناقص برخی طرح ها سبب جاری شدن سیلاب و بروز برخی حوادث ناگوار در برخی از استان های کشور شد. تعدادی از هموطنان عزیز جان خود را از دست دادند و خانواده هایی سوگوار شدند و همچنین خسارت مالی فراوانی به منازل، مزارع و احشام وارد گردید و مشقات فراوانی را برای ساکنان برخی شهرها و روستاها مخصوصاً در استان های گلستان، لرستان، خوزستان و فارس موجب شد.
اینجانب به خانواده های داغدار از این حوادث تسلیت می گویم و از خداوند متعال برای بازماندگان صبر و اجر مسألت می کنم. با افرادی که دچار خسارت های مالی شدند همدردی و اعلام می کنم رنج و درد شما رنج و درد ماست. امیدوارم پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری و نیز اعلام دولت محترم تلاش گسترده و همه جانبه دستگاه های اجرایی و حاکمیتی در جهت رفع آلام رنج دیدگان به کار گرفته شود و خسارت ها با فوریت جبران گردد. 
در روزهایی که گذشت همکاران جمعیت هلال احمر اعم از مدیران ستادی ، مدیران استانی ، امدادگران ، داوطلبان و اعضای کانون های دانشجویی، جوانان و طلاب با تلاشی بی وقفه و شبانه روزی در استان های مختلف کشور به یاری حادثه دیدگان شتافتند و همچنان به خدمت مجاهدانه خود ادامه می دهند. 
به این عزیزان عرض می کنم خداوند متعال ناظر بر این خدمات شماست و انشاءالله جزای درخور این سعی عظیم را عطایتان خواهد کرد.
نوروز سال 1398 اگرچه به طعم غم سیلاب آمیخته شد لکن جلوه وحدت و انسجام ملی نیز بود، همیاری مردم، فراتر از مرزهای مذهبی و قومیتی تبلور یافت و همبستگی ملی ایرانیان را بار دیگر هویدا ساخت. علاوه بر این، تلاش همدلانه دستگاه های اجرایی، نیروهای مسلح شامل ارتش، سپاه پاسداران و نیروی بسیج و گروه های مردمی در کنار یکدیگر وجهه دیگری از توان هم افزایی داخلی را به رخ کشاند. 
متذکر می شوم گستردگی خسارات و سطح در برگیری سیلاب، تبعات دراز مدتی را دامن گیر حادثه دیدگان خواهد کرد و عوارض این حادثه تا مدت ها باقی خواهد ماند. لذا از مردم غیور و مهربان ایران تقاضا می کنم همچنان و بیش از گذشته کمک های خود را در اختیار جمعیت هلال احمر قرار دهند، چنان که پیامبر اکرم (صلی الله و علیه و آله) فرمودند: 'هر کس ندای کمکی را بشنود و اجابت نکند مسلمان نیست'. لذا اهتمام به رفع مشکل مردم دغدغه و وظیفه دینی و انسانی همه است. وجوه اهدایی مردم با دقت و نظارت کافی فقط در اختیار سیل زدگان قرار خواهد گرفت و گزارش های دقیق آن به استحضار مردم شریف خواهد رسید. مقلدین مراجع معظم تقلید نیز که اجازه فرمودند مومنین بخشی از وجوهات شرعیه خود را در کمک به آسیب دیدگان مصرف نمایند، می توانند این وجوه را در اختیار هلال احمر قرار دهند. 
ضمن تقدیر از همه تلاش های صورت گرفته توصیه می کنم اولا انسجام و هماهنگی بین دستگاههای مختلف کمک رسان تقویت شود، ثانیا، از عموم مردم که بحمدالله به هلال احمر به عنوان واسطه خدمت رسانی و امین مردم، اعتماد دارند درخواست می کنم کمک های نقدی خود را به حساب 99999 به نام هلال احمر واریز کنند. 
از خداوند متعال مسالت می کنم رحمت خود را بر این مردم نازل و بلاها را به نعمت بدل فرماید.
وقوع سیل در استان های مختلف کشور از ابتدای نوروز امسال موجب وارد شدن خسارت های مالی و جانی شده است. 

ارسال نظر