آلبوم «سرّ عشق» مناجات ‌خوانی‌های ویژه ماه مبارک رمضان تولید شد

آلبوم «سرّ عشق» شامل مناجات‌ خوانی‌های ویژه ماه مبارک رمضان با همکاری فرهنگسرای رسانه و مدیریت موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تولید و منتشر شده است.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری ایرنا از فرهنگسرای رسانه، همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان ۱۴۴۲ و به مناسبت این ایام معنوی، مدیریت موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با مشارکت فرهنگسرای رسانه اقدام به تولید و انتشار آلبوم «سرّ عشق» کرده است.

این آلبوم شامل هشت آواز با اجرای آوازخوانان توانمندی از دو نسل مختلف آواز دستگاهی ایران؛ داود فیاضی، محمد ملاآقایی، علیرضا حاجی طالب و علی صدیقی‌راد بر روی اشعاری از شاعران کلاسیک و برجسته‌ای همچون حافظ، سعدی، عطار نیشابوری، نظامی، فخرالدین عراقی و باباطاهر است.

این آوازها در دستگاه های ماهور، چهارگاه و مایه های افشاری، ابوعطا، شوشتری، منصوری، بیات‌ترک، دشتی و دشتستانی اجرا شده است.

براساس این گزارش، آلبوم «سرّ عشق» روز شنبه(چهارم اردیبهشت) ساعت ۱۰ صبح همزمان با یازدهمین روز از ماه مبارک رمضان با حضور حجت‌الاسلام میثم امرودی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و جمعی از معاونان و اهالی فرهنگ و هنر در فرهنگسرای رسانه واقع در خیابان دکتر علی شریعتی، خیابان گل نبی، میدان قبا رونمایی می‌شود.

به دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، این مراسم به صورت زنده از شبکه‌های اجتماعی فرهنگسرای رسانه پخش می‌شود.

تولید و انتشار قطعات هرایی خوانی 

فرهنگسرای رسانه در قالب ویژه برنامه «بر آستان جانان» و با عنوان «به وقت خدا» برنامه‌های متنوعی را به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان تدارک دیده است.

در یکی از این برنامه‌ها، گروه موسیقی مازرون، ۱۲ قطعه موسیقی هرایی‌ خوانی که یکی از مقام‌های موسیقی محلی استان مازندران است را متناسب با حال و هوای معنوی ماه مبارک رمضان اجرا کرده و در مناسبت‌های دینی این ماه آسمانی منتشر می‌شود.

گروه موسیقی مازرون به سرپرستی رضا دیوسالار و با حضور هنرمندانی نظیر محسن محمدزاده (نوازنده نی چوپانی مازندران)، سعید شهباز (نوازنده نقاره مازندران) و رضا دیوسالار (نوازنده دو تار و خواننده) ۱۲ قطعه موسیقی بومی را به صورت زنده اجرا می‌کند.

سه قطعه متناسب با ایام شهادت امیرالمومنین علی(ع) و شب‌های قدر است، یک قطعه برای روز عید سعید فطر بوده و مابقی نیز در روزهای دیگر ماه مبارک رمضان از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فرهنگسرای رسانه منتشر می‌شود.

براساس این گزارش، مقام هرایی از مهمترین مقام‌های موسیقی استان مازندران است و در لغت به معنای ناله‌ای از ته دل است.

ارسال نظر