گروه جهادی بین‌المللی «عبرات» تشکیل شد

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین از تشکیل گروه جهادی بین‌المللی «عبرات» به منظور توسعه سطح فرهنگی، بهداشتی و عمرانی در ایران و خارج از مرزها خبر داد.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری فارس : کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین به منظور ارتقای ارتباط بین کشورهای اسلامی اقدام به تشکیل گروه جهادی عبرات کرده است.

به گفته حجت‌الاسلام حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین گروه جهادی بین‌المللی اربعین «عبرات» با هدف ارتباط بین فعالان فرهنگی و خیران در عرصه‌های عمرانی، بهداشتی، فرهنگی و سلامت تشکیل شده است تا در ایران و خارج از ایران به افراد کمک‌رسانی کند.

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی مختلفی در کمیته اربعین تشکیل شده است که هر کدام نه تنها در ایران بلکه در خارج از مرزها نیز فعالیت دارند، می‌گوید: یکی از گروه‌های جهادی هم‌اکنون در سوریه فعال است و به آوارگان سوری و نیازمندان این کشور در شهر حمص خدمت‌رسانی می‌کند؛ به طوری که علاوه بر تهیه و توزیع غذای گرم و افطاری و سحری، فعالیت‌های فرهنگی مختلفی نیز به ثمر رسانده است.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین تلاش برای رسیدن به جایگاه مطلوب جوامع اسلامی را یکی از اهداف گروه بین‌المللی عبرات عنوان می‌کند و می‌افزاید: اعضای این گروه جهادی که از کشورهای مختلف هستند، با هدف کمک به آبادانی کشورهای اسلامی چه از نظر فرهنگی و چه از نظر بهداشتی و عمرانی فعالیت می‌کنند.

به گزارش فارس، کمیته فرهنگی اربعین با توجه به برپا نشدن اربعین در سال گذشته، برنامه‌های اربعین را به صورت مجازی دنبال کرد تا شور حسینی در این ایام برقرار باشد.

 

ارسال نظر