افزایش حقوق کارمندان باید متناسب با تورم باشد

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش حقوق کارمندان و فرهنگیان باید متناسب با تورم و بر اساس نیاز مردم باشد تا دغدغه معلمان و تربیت کنندگان نسل آینده برطرف شود.

به گزارش عاشورا: داود محمدی عصر یکشنبه در مراسم معارفه مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان قزوین که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: از دست اندرکاران کنگره ملی سه هزار شهید استان که مقارن با چهل سالگی انقلاب برگزار شده تشکر می کنیم که یک کار ارزشمند را عملیاتی کردند.

وی بیان کرد: آنچه در سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش دیده شده باید جامه عمل بپوشد زیرا این نهاد با سایر ادارات و سازمانها فرق دارد و داشتن سند جامع مسیر آینده را مشخص کرده است.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی افزود: به اذعان همه کسانی که اهل تحقیق هستند داشتن سند یک مزیت است و همه باید کمک کنند تا این نقشه راه پیاده شده و نتایج آن در تربیت نسل آینده دیده شود.

محمدی تصریح کرد: باید این سند اجرایی شود تا زمینه کشف خلاقیتها و نبوغ جوانان و نوجوانان مهیا شود و در این راه هر گونه توقف و تعلل غیر منطقی است.

وی گفت: باید رابطه معلم و دانش آموز قوی و مستقیم باشد و بتوان از ایده های دانش آموزان برای ارتقاء تعلیم و تربیت استفاده کرد و اگر ارتباط دوسویه شکل نگیرد هرگز خلاقیتها کشف نخواهد شد.

نماینده قزوین درمجلس شورای اسلامی یادآورشد:بایدبتوانیم منابع انسانی آینده کشور را تامین کنیم و استفاده ازمنابع غنی آموزش و پرورش در اولوبت قرار گیرد.

محمدی بیان کرد: رشد و تعالی در مسیر تعلیم و تربیت حاصل می شود و همه باید کمک کنیم تا به جایگاه بهتری برسیم.

وی افزود: توجه به بنیه علمی دانش آموزان، استعدادیابی و ارزیابی جوانان لازم است در اولویت قرار گیرد و اگر می خواهیم قدمی برداریم باید کارهای ما قابل اندازه گیری باشد تا به نتیجه برسیم.

محمدی اظهارداشت: توجه به امور پرورشی در مدارس باید جدی گرفته شود و در این میان به دلیل فصل بودجه می توانیم در صورت ارائه لایحه مناسب از سوی وزارتخانه به مشکلات مالی فرهنگیان توجه بیشتری کنیم.

وی بیان کرد: فرهنگیان از معیشت، نظام رتبه بندی و حقوق و مزایای خود گله مند هستند وباید وزارتخانه اقدام کند و ما نمایندگان هم آمادگی کامل داریم تا این مشکلات را حل کنیم.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به تورم و افزایش قیمتها امروز دیگر افزایش معمولی حقوق معلمان و کارمندان نمی تواند مثل گذشته جوابگو باشد بلکه باید منعطف باشیم تا بخشی از مشکلات معیشتی و حقوقی فرهنگیان را متناسب با شرایط حل کنیم.

محمدی در خصوص تکمیل اردوگاه یانس آباد در قزوین، توسعه مدارس شبانه روزی و تامین هزینه ایاب و ذهاب دانش اموزان بی بضایعت هم مطالبی بیان کرد.

ارسال نظر