کارشناس فوتبال زنان: ملی‌پوشان برابر هند جانانه بازی کردند

مربی سابق تیم ملی فوتبال زنان گفت: ملی‌پوشان برابر هند با تمام وجود کردند تا گل نخورند و با جان و دل تمام زحمات خود را کشیدند و نمایش خوبی در زمین داشتند.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ،مریم حسن‌زاده  درباره دیدار تیم ملی ایران با هند، اظهار داشت: تیم ملی هند در رده پنجاه و پنجم جهان قرار دارد و مربی سوئدی دارند و در یکسال اخیر توانسته بودند ۱۶ دیدار تدارکاتی خوب با برزیل، چین‌تایپه، ونزوئلا، بلاروس، روسیه، اوکراین، بحرین، ازبکستان، شیلی و دیگر کشورها داشته باشند.

وی افزود: در واقع هند با این همه دیدار تدارکاتی به مصاف ایران رفت و خود را آماده کرد. از آنجایی که شروع مسابقات ایران مقابل میزبان بود، کار ملی‌پوشان دشوار شد.

مربی سابق تیم ملی فوتبال زنان عنوان کرد: با توجه به پیش‌بینی‌ها، رده‌بندی فیفا، بازی‌های تدارکاتی خوب و میزبانی جام ملت‌ها، همه توقع داشتند تا دیدار سختی برابر هند داشته باشیم. سرمربی تیم ملی سیستم بازی را برای دیدار با هند ۴، ۲، ۳، ۱ چیده بوده که این سیستم تعداد نفرات زیادی را در میانه میدان دارد و هدف ایراندوست این بود تا میانه میدان را در دست بگیرد و اجازه ندهد تا تیم حریف نفوذهای زیادی را داشته باشد.

حسن‌زاده اضافه کرد: با شیوه ترکیب تیم ملی ایران مقابل هند، سرمربی می‌خواست تا ملی‌پوشان در حمله خوب کار کنند و چون نفرات زیادی در هافبک داریم، کمک زیادی به خط دفاعی و حمل می‌کند. با توجه به شرایط بازی، تیم ملی ایران نیمه اول، نمایش قابل قبولی داشت و توانست بازی را نگاه دارد و تیم حریف هم موقعیت آنچنانی نداشت و همینطور تیم ایران روی دروازه حریف چندین موقعیت ایجاد کرد.

مربی سابق تیم ملی فوتبال زنان ادامه داد: چند صحنه در بازی در نیمه اول پیش آمد که خط دفاعی ما در دو یا سه صحنه یارگیری من تو من نداشتند و به حریف موقعیت دادند. در میانه میدان نیز هافبک‌ها می‌توانستند چند توپ بلند برای بازیکنان هجومی بفرستند اما این کار را انجام ندادند. دو صحنه از بازی هم از جناح چپ بازیکنان ما می‌خواستند تعویض بازی کنند و به جناح چپ بفرستند اما توپ‌ها به هدف نمی‌رسید و بازیکنان حریف توپ‌ها را قطع می‌کردند و موقعیت ایران از دست رفت. ‌

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: بهتر بود که در آن لحظه‌ها داخل زمین بازی کنند و پله به پله به جلو بروند مثلا توپ را از خط هافبک چپ به هافبک وسط و از آنجا به سمت راست بازی ارسال می‌کردند و اگر تعویض‌ها اینگونه انجام می‌شد بهتر بود و می‌توانستیم موقعیت بهتری روی دروازه حریف داشته باشیم.

وی گفت: فوروارد و پشت فوروارد تا حدود زیادی بازی خوبی داشتند و موقعیت‌های زیادی خلق کردند اما متاسفانه نتوانستیم به نحو احسن از این فرصت‌ها استفاده کنیم.

مربی سابق تیم ملی یادآور شد: با توجه به بازی که در نیمه نخست از تیم ملی دیدیم، ملی‌پوشان بازی خوبی انجام دادند و قابل قبول بود اما برای اینکه بهتر بتوانیم بازی را بدست بگیریم بهتر بود تا در پست هافبک دفاعی تغییری را ایجاد کنیم و در زمان حملات تیم حریف که فشار را لحظه به لحظه در نیمه دوم بیشتر می‌کرد، از یک بازیکنی که می‌توانست ارسال‌های بلند داشته و خلاق‌تر و جنگنده‌تر باشد، استفاده می‌کردیم.  از همان شروع نیمه دوم باید این کار را می کردیم و در پست هافبک‌های کوچک که پشت فوروارد گذاشته بودیم، بهتر بود از بازیکنی استفاده می‌کردیم تا حملات ما روی دروازه حریف بیشتر باشد.

وی ادامه داد: در پست هافبک دفاعی می‌توانستیم از الهام فرهمند استفاده کنیم و افسانه چترنور را از شروع نیمه دوم وارد زمین می‌کردیم؛ این ۲ بازیکن می‌توانستند با توجه به شرایط بازی که داشت به تیم کمک کنند. 

حسن‌زاده گفت: تعویض‌های ایراندوست قابل پیش‌بینی بود و نیاز بود تا تیم ملی تعویض‌هایی را انجام دهد اما می‌توانست زودتر از اینها از آن ۲ بازیکن در هافبک دفاعی استفاده کند. چترنور با توجه به تجربه و سرعت و چپ پا بودنش می‌توانست در این بازی حساس کمک کند. اگر واقعا می‌خواستیم تیم ملی ایران به دور بعدی جام ملت‌ها صعود کند باید با این تعویض‌ها بیشترین امتیاز را کسب می‌کردیم.

وی افزود: در کل تیم ایران خوب بازی کرد تا گل نخورد و بازیکنان با جان و دل تمام زحمات خود را کشیدند و پتانسیل تیم ملی ایران همین بود و جانانه با تمام وجود بازی کردند و باید به تمام بازیکنان و تک تک تیم خسته نباشید بگوییم و باعث افتخار بودند.

مربی اسبق تیم ملی فوتبال زنان عنوان کرد: با توجه به شناختی که از لیگ و بازیکنان خوب در فوتبال ایران دیدم، جای خالی ۲ بازیکن نیز به چشم آمد. مانند شبنم بهشت و زهرا قنبری واقعا خالی بود. این ۲ بازیکن به عنوان مهاجم و هافبک دفاعی می‌توانستند تاثیر بیشتری روی تیم ملی بگذارند و نیاز بود تا این بازیکنان در تیم ملی باشند. حالا تیم ملی ترجیح داد تا از این بازیکنان استفاده نکند و برخی بازیکنان را با خود به مسابقات نبرد. در هر صورت برای تیم ملی آرزوی موفقیت می‌کنم اما همه ما دوست داریم تا تیم ملی برنده شود.

وی ادامه داد: برای تیم ملی فوتبال در بازی‌های بعدی آرزوی موفقیت داریم و امیدوارم خوب بازی کنند و از تجربه‌ای که در این چند روز کسب کردند در بازی بعدی استفاده کنند و نمایش خوبی داشته باشند.

تیم ملی فوتبال زنان در نخستین بازی برابر هند به تساوی بدون گل و کسی نخستین امتیاز تاریخ در جام ملت ها دست یافت.

جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا از ۳۰ دی تا ۱۷ بهمن‌ماه با حضور ۱۲ تیم به میزبانی هند برگزار می‌شود.

ایران که برای نخستین بار سهمیه حضور در این مسابقات را به دست آورده، در گروه اول با هند، چین و چین تایپه هم‌گروه است.

برنامه مسابقات تیم ملی زنان ایران در مرحله گروهی به وقت تهران از قرار زیر است:

پنجشنبه ۳۰ دی ساعت ۱۷:۳۰:

ایران  صفر- هند صفر

یکشنبه ۳ بهمن ساعت ۱۳:۳۰:

ایران - چین

چهارشنبه ۶ بهمن ساعت ۱۷:۳۰:

ایران - چین تایپه

مرحله نخست مسابقات در سه گروه چهار تیمی برگزار می‌شود.

گروه اول: هند، چین، چین تایپه و ایران

گروه دوم: استرالیا، تایلند، فیلیپین، اندونزی

گروه سوم: ژاپن، کره جنوبی، ویتنام، میانمار

جام ملت‌های فوتبال آسیا در شرایطی برگزار می‌شود که تعداد تیم‌ها از ۸ به ۱۲ تیم افزایش پیدا کرده است. مسابقات در سه گروه چهار تیمی برگزار می‌شود و دو تیم نخست هر گروه به همراه دو تا از سه تیم برتر سوم به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا می‌کنند.

همین مساله باعث شده تا چهار تیم راه پیدا کننده به مرحله نیمه‌نهایی مجوز حضور در مسابقات را به دست بیاورند و از بین تیم‌های شکست خورده در یک چهارم نهایی نیز دست کم یک تیم راهی بزرگترین رویداد فوتبالی جهان خواهد شد.

ارسال نظر