غول‌کش قعرنشین

آذرباتری ارومیه در ۲۰ هفته لیگ برتر والیبال فقط پنج بار به پیروزی رسیده که سه مرتبه آن مقابل تیم‌های اول، دوم و سوم جدول بوده است.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، یکشنبه سوم بهمن هفته بیستم لیگ برتر والیبال برگزار شد. تیم‌های ارومیه‌ای در این هفته به مصاف هم رفتند. شاید همه انتظار داشتند که شهرداری با یک پیروزی آسان، فاصله خود با صدر جدول را حفظ کند ولی آذرباتری یک بار دیگر همه را غافلگیر کرد. آذرباتری در ست‌های اول و دوم به پیروزی رسید اما شهرداری با برتری در ۲ ست بعدی، در آستانه بازگرداندن نتیجه مسابقه بود. با این وجود آذرباتری در ست پنجم هم به پیروزی رسید تا قعرنشین لیگ، تیم دوم جدول را تسلیم کند.

آذرباتری در هفته سوم هم سه بر صفر پیکان را شکست داده بود؛ پیکانی که حالا در رده سوم قرار دارد و از مدعیان اصلی قهرمانی است. در آن زمان فرهاد نفرزاده سرمربی آذرباتری بود اما در اواخر نیم‌فصل نخست، جای خود را به رحمان رئوفی داد.

در دومین بازی آذرباتری با سرمربیگری رئوفی، این تیم بزرگ‌ترین شگفتی فصل را رقم زد. سپاهان که تمام ۱۲ بازی ابتدایی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته بود، در آخرین هفته نیم‌فصل اول در خانه خود از قعرنشین پذیرایی کرد. در کمال ناباوری، این بازی با برتری سه بر ۲ آذرباتری به پایان رسید و نخستین شکست فصل برای شاگردان رحمان محمدی‌راد ثبت شد. نحسیت این شکست، تا ۲ هفته دیگر هم دامن سپاهان را رها نکرد و این تیم در هفته‌های بعدی مقابل مس رفسنجان و پیکان تهران باخت.

البته این اولین بار نیست که آذرباتری در لیگ ایران شگفتی‌سازی می‌کند. در فصل گذشته لیگ هم هراز در حالی که صدرنشین نیم‌فصل دوم بود به ارومیه رفت و در نتیجه‌ای غیرمنتظره، سه بر ۲ مقابل آذرباتری باخت. هراز در ۱۶ هفته ابتدای فصل فقط سه بار باخته بود اما در هشت هفته پایانی پنج بار طعم شکست را چشید که نخستین بار آن مقابل آذرباتری بود. هراز پس از این شکست دیگر رنگ صدر جدول را ندید و در نهایت هم تا رتبه ششم مرحله مقدماتی سقوط کرد.

آذرباتری فصل گذشته را فقط با سه برد و ۹ امتیاز در رده چهاردهم جدول به پایان برد اما در سال ۱۴۰۰ تا پایان هفته بیستم پنج برد و ۱۵ امتیاز کسب کرده که رشد قابل توجهی برای این تیم محسوب می‌شود. در هفته‌های پیش رو، شاگردان رئوفی با شهداب یزد و سپاهان هم بازی دارند. عملکرد این فصل آنها نشان داده است که مدعیان همیشه باید نگران آنها باشند.

شاگردان رئوفی یکی از جوان‌ترین تیم‌های این فصل لیگ برتر هستند. به غیر از میلاد فتاحی ۲۹ ساله، مسن‌ترین بازیکن این تیم محمدعلی فلاح است که فقط ۲۵ سال دارد. ۸ نفر از ۱۹ بازیکن این تیم زیر ۲۰ سال هستند. آذرباتری با این ترکیب جوان غول‌کش قعرنشین این فصل شده است.

غول‌کش قعرنشین

مسابقات باقی‌مانده آذرباتری در لیگ برتر والیبال

۶ بهمن، راه‌یاب ملل مریوان - آذرباتری ارومیه

۱۰ بهمن،‌ آذرباتری ارومیه - پاس گرگان

۱۳ بهمن، هورسان رامسر - آذرباتری ارومیه

۱۷ بهمن، آذرباتری ارومیه - شهداب یزد

۲۰ بهمن، سایپا تهران - آذرباتری ارومیه

۲۴ بهمن، آذرباتری ارومیه - سپاهان اصفهان

 

ارسال نظر