سفرهای استانی رئیس جمهور، امید را به مردم بازگردانده است

نماینده مردم لاهیجان گفت:سفرهایی که رئیس جمهور از ابتدای دولت سیزدهم آغاز کردند، روحیه امید را به مردم بازگردانده و رابطه بین مردم و دولت را اصلاح کرد.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ،«رسول فرخی میکال»  با اشاره به سفر استانی رئیس‌جمهور به استان گیلان گفت: سفرهایی که رئیس‌جمهور از ابتدای دولت سیزدهم آغاز کردند، روحیه امید را به مردم بازگرداند و رابطه بین مردم و دولت را نزدیک کرد و این سفرها بسیار ارزشمند است. چرا که در این شرایط سخت رئیس‌جمهور در کنار مردم است و مشکلات آنها را می‌بیند و همین برای مردم دلگرم کننده است.

وی تصریح کرد: یکی از شاخص‌های بارز و ارزشمند رئیس‌جمهور مبارزه با فساد است. هر شهر و کشوری که با مشکل فساد اقتصادی مواجه باشد به پیشرفت نخواهند رسید. آیت الله رئیسی همواره بر مبارزه با فساد تاکید داشته و در قوه قضاییه این رویکرد را اجرایی کرد و این رویکرد را در دولت هم در سطوح مختلف ادامه می‌دهد.

دبیر اول کمیسیون امور داخلی مجلس اضافه کرد: در استانداری‌ها سامانه‌ای برای ارتباط مردم و دولت تعبیه شده است که پیشنهاد می‌شود این سامانه به سامانه مبارزه با فساد تغییر کند تا مردم هر جا فسادی را مشاهده کردند، گزارش بدهند. این سامانه سبب خواهد شد محیط اداره کشور به سمت سالم سازی حرکت کرده و از میزان فساد نیز کاسته شود.

این نماینده مجلس یازدهم به منظور کارآمدتر شدن سفرهای رئیس‌جمهور پیشنهاد کرد گروه‌های متخصص پیش از سفر رئیس‌جمهور به استان مربوطه رفته و مشکلات را ارزیابی کنند. همچنین گروه‌هایی نیز تشکیل شود که مصوبات انجام شده را پیگیری کرده تا به نتیجه برسد.

فرخی میکال درباره انتظاراتی که مردم استان گیلان از رئیس‌جمهور و هیات دولت دارند، گفت: مردم برخی درخواست‌های خود را از طریق مدیران به رئیس‌جمهور انتقال دادند. اما باید این نکته را در نظر گرفت موقعیت ممتاز و جذابیت خدادادی استان گیلان سبب شده که فقر موجود در آن به خوبی دیده نشود و بیشتر مردم در تنگدستی زندگی کنند. از دولت سیزدهم انتظار داریم معیشت و سطح زندگی مردم استان به مانند طبعیت آن زیبا و با نشاط شود.

دبیر اول کمیسیون امور داخلی کشور افزود: به دلیل عدم هماهنگی مدیران، سرمایه گذاری‌ها درستی در استان ایجاد نشده و بیشتر محدودیت آفرین بوده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این به دلیل عدم هماهنگی بین دستگاه‌ها، ساخت و سازهای بی رویه در جنگل‌ها رخ داده است و نبود نگاه واحد به حوزه محیط زیست و بخش کشاورزی بر این مشکلات افزوده است.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیشتر مردم کشور در ۴ فصل به استان گیلان مسافرت می‌کنند، یادآور شد: جمعیت دو میلیون ۸۰۰ هزار نفری استان در نوروز یا فصل تابستان به ۱۰ تا ۱۵ میلیون نفر می‌رسد و هزینه آن را باید مردم استان متحمل شوند.

وی ادامه داد: پروژه‌های به زمین مانده درحوزه صنعت استان باید به سرانجام برسد. استان گیلان پیش از این در صنعت نساجی، فرش، الکترونیک و کشاورزی در کشور سرآمد بود ولی به دلیل اتخاذ سیاست‌های اشتباه بیشتر این صنایع از دست رفت.

فرخی میکال با بیان اینکه جوانان تحصیلکرده استان گیلان امروز بیکار هستند، عنوان کرد: افراد جویای کار در استان با مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به دنبال کار هستند. ولی از آنجا که زیر ساخت صنعتی لازم در استان وجود ندارد، این تعداد تحصیل کرده و متخصص موفق به حضور بازار کار نشدند.

وی با اشاره به مشکلات استان گیلان در بخش کشاورزی اظهارداشت: در این حوزه هم اهتمام لازم در استان انجام نشده است و اگر تجهیز اراضی استان به صورت کامل انجام می‌شد، محصولات کشاورزی به صورت قطعی به بهره وری می‌رسید. ولی اکنون قیمت محصولات کشاورزی بالا است و سود اندکی نصیب کشاورزان می‌شود.

نماینده مردم لاهیجان با اشاره به شرایط گردشگری استان عنوان کرد: به رغم اینکه استان گیلان از ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه گردشگری برخوردار است ولی زیرساخت‌های مناسب دراین حوزه در استان فراهم نشده است.

وی همچنین درباره موضوع پسماند در استان گیلان خاطرنشان کرد: از رئیس‌جمهور انتظار داریم موضوع پسماند را در استان گیلان حل کند. چرا که استان محلی برای دفع زباله‌ها شده است. همچنین در بخش فاضلاب و بازسازی راه‌های روستایی و اتمام پروژه‌های نیمه تمام استان از دیگر مسائلی است که امیدواریم با سفر آیت الله رییسی به استان این مشکلات حل شوند.

ارسال نظر