ایران حمله راکتی به فرودگاه بغداد را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه هدف قرار گرفتن فرودگاه بغداد را اقدامی در جهت برهم زدن ثبات و استقرار عراق قلمداد و آن را محکوم کرد.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، سعید خطیب‌زادهضمن محکوم کردن حملات راکتی به بغداد افزود: اینگونه اقدامات مشکوک موجب ایجاد ناامنی و آشوب در عراق شده و راه را برای بدخواهان و فتنه انگیزان فراهم می کند و خدمات رسانی دولت را برای شهروندان عراق تحت تاثیر قرار می‌دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره از برقراری و حفظ امنیت در عراق، توسعه ‌پیشرفت این کشور، فراگیر شدن امنیت و یکپارچگی عراق حمایت کرده و از اقدامات دولت عراق در برقراری ثبات و استقرار این کشور پشتیبانی می‌کند.

براساس اخبار و گزارش‌های رسانه‌ای، ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه بامداد جمعه هشتم بهمن ماه، ۱۰ راکت کاتیوشا شلیک شد که از این تعداد ۶ راکت به بخش نظامی فرودگاه بغداد (پایگاه ویکتوریا آمریکا) اصابت کرده است.

با وجود فعال شدن سامانه ضدهوایی سیرام آمریکا بدنبال این حمله راکتی، خبرها حکایت از این دارد که ۶ راکت از ۱۰ راکت ۱۰۷ میلیمتری شلیک شده به پایگاه مذکور اصابت کرده است. برخی گزارش‌ها نیز حاکی از اصابت تنها ۳ راکت و به جا ماندن سه راکت دیگر در خودروی حامل راکت انداز است.

ارسال نظر