مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله صافی گلپایگانی از طرف رهبر معظم انقلاب

مجلس ترحیم و بزرگداشت مرحوم حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی از طرف حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) در مسجد امام حسن عسکری علیه السلام قم برگزار می‌شود.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، این مراسم فردا شب (چهارشنبه۱۳ بهمن ۱۴۰۰) پس از نماز مغرب و عشاء از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) در مسجد امام حسن عسکری علیه السلام قم برگزار می‌شود.

آیت الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید پس از دوره‌ای بیماری، بامداد امروز سه‌شنبه دوازدهم بهمن براثر ایست قلبی در قم به ملکوت اعلی پیوست.

این فقیه اهل‌بیت، از شاگردان برجسته آیات عظام بروجردی، حجت، خوانساری و گلپایگانی بود و مدتی هم در نجف اشرف از محضر محمدکاظم شیرازی و محمدعلی کاظمی بهره برده بود.

حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی سال‌ها به تدریس و تحقیق در حوزه مقدسه قم اشتغال داشت و تربیت صدها محقق و تالیف دهها اثر فاخر علمی از ثمرات عمر پربرکت وی بود.

همچنین عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی،  عضویت در شورای نگهبان و دبیری آن با حکم حضرت امام خمینی(ره)، از جمله فعالیت های سیاسی آن عالم برجسته به شمار می رود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی هم امروز در پیامی رحلت آیت‌الله حاج شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفتند.

متن پیام تسلیت حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای مقام معظم رهبری به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

با تاسف خبر درگذشت فقیه عالی مقام و مرجع بصیر، حضرت آیت الله آقای حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی رضوان الله علیه را دریافت کردم. ایشان از استوانه‌های حوزه‌ علمیه قم و از برجستگان علمی و عملی و پر سابقه‌ترین عالم دینی در آن حوزه‌ی مبارک بودند.

در دوران مرحوم آیت الله بروجردی در شمار برترین تلامذه‌ آن استاد بزرگ، در زمان مرحوم آیت الله سید محمدرضا گلپایگانی همراه و مشاور علمی و عملی ایشان و در دوران انقلاب، امین و مورد اعتماد حضرت امام خمینی (ره) به شمار می رفتند.

سالها در شورای نگهبان رکن اصلی آن شورا محسوب می‌شدند و پس از آن هم همواره درباره‌ی مسائل انقلاب و کشور، دلسوزانه و مسئولانه ورود می کردند و بارها اینجانب را از نظرات و مشورت های خود مطلع و بهره‌مند می ساختند.

قریحه‌ شعری، حافظه‌ تاریخی، پرداختن به مسائل اجتماعی از دیگر ابعاد شخصیت این عالم کهنسال و بزرگوار بود. رحلت ایشان برای جامعه‌ علمیِ دینیِ کشور مایه‌ تأسف است.

اینجانب به خاندان مکرّم و فرزندان گرامی ایشان و نیز به مراجع معظم و علمای اعلام حوزه‌ علمیه و مقلدان و ارادتمندان ایشان به ویژه در قم و گلپایگان تسلیت عرض می کنم و رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان مسألت می‌نمایم.

سیّدعلی خامنه‌ای
۱۴۰۰/۱۱/۱۲

ارسال نظر