رییس‌جمهور: منافع ملت تضمین‌ کننده‌ روابط دولت با شرق و غرب است

رییس جمهور با بیان این‌که هر که در گوشه­‌ای از دنیا قصد دشمنی با مردم ایران را داشته باشد، در برابرش مقاومت خواهیم کرد، گفت: آنچه روابط ما با جهان‌ را تضمین می‌کند، منافع ملت است.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در تاریخ ۲۹ دی در رأس هیأت عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی به دعوت رسمی ولادیمیر پوتین همتای‌ روس خود به مسکو سفر کرد.

بر اساس مستند تهیه شده از این سفر، رییس‌جمهور هنگام عزیمت به مسکو در سخنان کوتاهی با اشاره به تحلیل­‌های صورت گرفته از استراتژی روابط خارجی دولت سیزدهم و سفرهایی مانند سفر به روسیه، گفت: این تحلیل­‌ها عمدتاً ناتمام است؛ به این معنا که تصور می‌کنند دولت در پی نگاه به غرب می‌خواهد نگاهی هم به شرق داشته باشد اما این تحلیل تام نیست.

آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: تحلیل تام این است که در روابط خارجی ایران، عدم توازنی پیش آمد که نتیجه آن نگاه یکسویه به غرب شد و انتظارات از غرب کشور را معطل نگاه داشت. ما می‌خواهیم توازن و تعادلی بین جمهوری اسلامی و همه کشورها با اولویت همسایگان برقرار شود؛ این نگاه تام و تمام است.

رییس‌جمهور همچنین در بازگشت از مسکو نیز تأکید کرد: هر کدام از کشورهای غربی و شرقی بخواهند با جمهوری اسلامی بر اساس احترام متقابل و با نگاه منافع مشترک، ارتباط داشته باشند ما از این ارتباط استقبال خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: اگر گوشه­‌ای از دنیا قصد دشمنی با مردم ایران را داشته باشد، در برابر آن مقاومت خواهیم کرد و آنچه می‌تواند تضمین کننده روابط دولت با کشورهای شرق و غرب باشد، منافع ملت ایران است.

«۳۲ ساعت در مسکو»؛ عنوان مستندی از سفر رییس‌جمهوری به روسیه  است که ساعت ۲۲:۱۵ جمعه ۱۵ بهمن از شبکه سوم سیما پخش شد.

ارسال نظر