دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

ائتلاف سعودی-اماراتی از مسلمان کشی پشیمان خواهد شد

ائتلاف سعودی-اماراتی از مسلمان کشی پشیمان خواهد شد

حجت‌الاسلام شهریاری با مذمت ائتلاف سعودی اماراتی که کفار را دوستان خود گرفته‌اند گفت: از خدا و رسول او اطاعت کنید و بدانید که مسلمان‌کشی شما را به اهدافتان نمی‌رساند.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در همایش بین‌المللی «بررسی ابعاد تجاوز به یمن» که امروز به همت بنیاد بین‌المللی اربعین به صورت مجازی برگزار و از تلویزیون اینترنتی عبرات پخش شد با انتقاد از نشنیدن صدای مردم مظلوم یمن به وسیله مردم جهان گفت: می‌بینیم که هر روز چندین بار این کشور مظلوم به خاک و خون کشیده می‌شود و با سلاح‌های نامتعارف مورد تجاوز قرار می‌گیرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: محاصره اقتصادی، بهداشتی، سوخت و انواع محاصره‌ها قرار گرفته است و جنگ داخلی بی امان، همچنان تازیانه ظلم خود را بر بدن نحیف و لاغر و کم جان این ملت فرود می‌آورد.

حجت‌الاسلام شهریاری با اشاره به جنگ و تهدیدات جنگی در خاورمیانه و تنش‌های سیاسی اجتماعی در خاورمیانه ابراز داشت: این جنگ‌ها و تهدیدات همچنان آتش فتنه را در این منطقه روشن نگه داشته است.

وی از متحد نبودن جهان اسلام انتقاد و تصریح کرد: تمام ظلم و ستمی که امروز در منطقه شاهد هستیم، ناشی از ظلم و زور استکبار جهانی به سرکردگی انگلستان در قرن نوزده و آمریکا در قرن بیست و تداوم آن در قرن بیست و یکم به وسیله ائتلاف انگلیسی آمریکایی در منطقه است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نبود هوا برای نفس کشیدن، آب برای نوشیدن و غذا برای خوردن مردم یمن را مایه تأسف دانست و گفت: گرفتاری‌ها و مشکلاتی که این محاصره ایجاد کرده است، مردم مظلوم یمن را دچار مشکلات عدیده‌ای کرده است. ولی این ملت مقاوم، ایستادگی و مقاومت می‌کند و خبرهایی از پیروزی این جبهه می‌رسد که امیدواریم هر چه سریع‌تر این درگیری‌ها و جنگ به نفع مردم یمن و مقاومت به اتمام برسد.

حجت‌الاسلام شهریاری از بکارگیری تسلیحات غیر متعارف به وسیله غرب در این منطقه و آوارگی بسیاری از مردم یمن را مورد انتقاد قرار داد و تصریح کرد: گناه این مردم تنها این است که می‌خواهند سرنوشت خود را به دست خود داشته باشند؛ اما متأسفانه ائتلاف سعودی اماراتی در این منطقه به جنایات خود ادامه می‌دهد.

وی مقاومت مردم مؤمن و وجود نام خداوند در این منطقه را باعث ماندگاری این ملت دانست و گفت: خداوند وعده یاری داده است که تا وقتی کسانی هستند که خدا را صدا می‌کنند آن‌ها را یاری خواهد کرد؛ و خداوند وعده داده است کسانی را بر کرسی و مسند اقتدار و حاکمیت جهان می‌نشاند که عباد الهی باشند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ابراز داشت: همچنین خداوند به کسانی که با پیامبر هستند و ایمان به خدا آورده‌اند گفته است که نباید کفار را ولی خود قرار دهید و خط مایز خود را حفظ کنید و نشود که با کفار تداخل خانوادگی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی پیدا کنید که هر که چنین کند، خداوند روز قیامت او را مسلمان محسوب نخواهد کرد. هدایت خداوند شامل کسانی که ظلم می‌کنند نمی‌شود.

حجت‌الاسلام شهریاری اظهار داشت: چرا باید ثروت مسلمانان صرف خرید یک باشگاه فوتبال در انگلستان یا خرید سهامی از شرکت صهیونیستی در آمریکا شود؟ این ثروت‌ها برای مسلمانان است؛ ما به حاکمان کشورهای اسلامی توصیه می‌کنیم که به دامان جامعه اسلامی و امت واحده اسلامی باز گردند و از حمایت کفار دست بردارند. که امروز نمونه‌ای از آن را شاهد هستیم.

وی آیه ۱۱۳ سوره هود را آیه‌ای تکان دهنده توصیف و تصریح کرد: علیرغم اینکه خداوند چنین تهدیداتی را برای کسانی که همراه و همکار با ظلمه باشند، می‌بینیم که برخی همراه و همکار استکبار شده‌اند، آب در آسیاب دشمن می‌ریزند و اف بر امیران، پادشاهان و حاکمانی که عادی سازی ارتباط با ظلمه، استکبار جهانی و بویژه رژیم غاصب کودک کش صهیونیستی را در دستور حاکمیت خود قرار داده‌اند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: رژیم صهیونیستی نه یکبار بلکه چندین بار مسلمان‌ها را از سرزمین‌های خود اخراج کرده است و اعلام می‌کنیم که مسیر عادی‌سازی ارتباط با رژیم صهیونیستی هیچ چیزی جز فتنه در جهان اسلام و بدبختی و سرنگونی برای شما نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام شهریاری به دشمنان مردم یمن که از هر سلاحی استفاده می‌کنند و دریغی از کشتن زنان و کودکان و پیران ندارند توصیه کرد: اطیعوا الله و اطیعوا الرسول؛ شما از خدا و رسول او تبعیت کنید؛ مسلمان کشی عاقبت به خیری ندارد؛ شما با کشتن مردم یمن نمی‌توانید صاحب این خاک شوید؛ یمنی‌ها مقتدر و مقاوم هستند؛ علیرغم اینکه گرسنه هستند و دستانشان خالی است، اما مقاومت و ایستادگی خواهند کرد.

 

ارسال نظر