حفاظت از ساختمان‌های اسکلت فلزی در برابر حریق با محصول ایران‌ساخت

یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید پوشش مقاوم در برابر حریق برای ساختمان‌های دارای اسکلت فلزی شده است که رسیدن به دمای بحرانی را در این سازه ها به تعویق می‌اندازد.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمد امیر کریمی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان سازنده این محصول با بیان اینکه پوشش مقاوم در برابر حریق از خواص فیزیکی، مکانیکی و شیمیایی بسیار خوبی برخوردار است، گفت: این محصول در حین اجرا و پس از خشک شدن غیر آتش‌زا بوده و کاملاً عاری از آزبست است.

وی افزود: این پوشش مقاوم در برابر حریق محصولی تک جزیی و سیمان پایه است که برای محافظت در مقابل حریق سازه‌های فلزی و حریق سلولزی طراحی شده و دارای دانسیته کمی بوده است.

این فناور توضیح داد: این محصول برای محافظت حریق غیرفعال استفاده می‌شود، زمانی که اسکلت فلزی به دمای ۵۵۰ درجه برسد سازه مقاومت فشاری و کششی خود را از دست می‌دهد و ساختمان فرو می‌ریزد. این محصول باعث می‌شود مدت‌زمان رسیدن دمای سازه فلزی به دمای بحرانی بین یک تا چهار ساعت به تعویق بیفتد که از این حیث باعث کمک به آتش‌نشان‌ها می‌شود.

کریمی ادامه داد: محصول ایران ساخت حفاظت از اسکلت فلزی در حجم وسیع تولید می‌شود. ممکن است یک ساختمان متوسط نیاز به ۱۰۰ تن از این محصول داشته باشد. تا قبل از تولید داخل، این پوشش وارداتی بود، اما محصول داخلی توانسته است صرفه‌جویی ارزی بالایی به همراه داشته باشد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶۰ نفر به‌صورت مستقیم و حدود ۱۰۰ نفر نیز به‌صورت غیرمستقیم با این شرکت همکاری می‌کنند.

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کریمی با اشاره به اینکه محصولات داخلی باعث شده تقریباً دیگر هیچ شرکت خارجی در بازار داخل حضور نداشته باشد، افزود: محصول داخلی استانداردهای لازم را دارد و از لحاظ کیفیت مشابه نمونه‌های خارجی است، همچنین با استفاده از دانه‌های معدنی موجود در ایران به تولید رسیده است.

ارسال نظر