اجرای طرح ویژه پلیس برای ترافیک و تأمین امنیت در روزهای پایانی سال

روزهای پایانی سال همواره با افزایش حجم ترافیک و حضور شهروندان در اماکن تجمعی نظیر مراکز خرید و ... همراه است و در همین راستا نیز پلیس تهران طرحی ویژه را برای این ایام اجرا کرده است.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا، اسفندماه به دلیل منتهی شدن به سال جدید با جنب‌وجوش بیشتری همراه است. بسیاری از شهروندان برای انجام خریدهای نوروزی و .. بیشتر از قبل در مراکز خرید و بازارها حاضر می‌شوند و شرکت‌ها و دستگاه‌های مختلف نیز تکاپوی بیشتری برای انجام تعهدات خود تا قبل پایان سال دارند. همین موارد نیز سبب افزایش تردد و حضور مردم در سطح شهر و معابر می‌شود موضوعی که افزایش ترافیک و احتمال افزایش برخی از جرائم نظیر سرقت و جیب‌بری را نیز درپی دارد، تا جایی که پلیس پیش‌بینی کرده که ترافیک معابر پایتخت در اسفندماه به طور میانگین بین ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش پیدا کند.

علاوه بر آن مراسم‌هایی نظیر چهارشنبه سوری نیز سبب شده تا برخی افراد سودجو نسبت به فروش اقلام خطرناک و غیراستاندارد برای این شب اقدام کنند و در همین راستا نیز لازم است که پلیس به عنوان متولی تامین نظم و امنیت اقدامات خود را نیز افزایش دهد. این موارد سبب شده تا پلیس تهران، از ابتدای اسفندماه طرحی ویژه را برای این ایام به اجرا در بیاورد.

در این میان شیوع دوباره و پیک ششم کرونا نیز نگرانی‌هایی را ایجاد کرده و گرچه کارشناسان بهداشتی و متولیان حوزه سلامت بر رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و عدم حضور مردم در اماکن شلوغ و پرتجمع تاکید دارند، اما پیش‌بینی ها حاکی از آن است که اسفندماه امسال در مقایسه با ماه‌های قبل تردد و جنب‌وجوش بیشتری را در شهر شاهد خواهیم بود.

سردار حسین رحیمی، رییس پلیس پایتخت در همین زمینه به ایسنا می‌گوید: از ابتدای اسفند ماه طرح های ویژه پلیس برای تأمین امنیت مراکز خرید و مراکز تجمعی و همچنین روان سازی و مدیریت ترافیک به اجرا درآمده که این طرح ها به مرور و با توجه به افزایش ترددها و حضور شهروندان با نفرات بیشتری اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها در حوزه کلی ترافیکی و انتظامی به اجرا در می‌آید، ادامه می‌دهد: در این طرح‌ها ماموران پلیس امنیت، پلیس پیشگیری، پلیس آگاهی و پلیس راهور حضور خواهند داشت تا هم نسبت به روان‌سازی و مدیریت ترافیک و هم تأمین امنیت شهروندان اقدام شود.

رحیمی اضافه می‌کند: مأموران پلیس راهنمایی  و رانندگی با حضور در معابر و به خصوص معابر منتهی به بازار تهران و اطراف مراکز خرید و پرتردد نسبت به روان‌سازی ترافیک اقدام کرده و  اجازه انجام اقداماتی را که منجر به اخلال در روند ترافیک و تردد خودروها شود، نخواهند داد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ می افزاید: همچنین در بخش انتظامی نیز مأموران پلیس پیشگیری، پلیس امنیت، پلیس آگاهی و ... به طور محسوس و نامحسوس در اماکن پرتردد و پرتجمع نظیر ایستگاه های مترو و مراکز خرید مستقر شده و ضمن برخورد با اقدامات مجرمانه نسبت به تامین امنیت و آرامش شهروندان اقدام می‌کنند. از جمله این موارد می‌توان به برخورد با سارقان، برخورد با اراذل و اوباش و ... اشاره کرد.

رحیمی با تأکید بر اینکه لازم است صاحبان صنوف و شهروندان نیز همکاری لازم را در حوزه ترافیک و انتظامی با مأموران پلیس داشته باشند و به هشدارها و توصیه های پلیس توجه کنند، درباره اقدامات پلیس در مورد چهارشنبه سوری نیز خاطرنشان می‌کند: فروش موادمحترقه خطرناک و غیراستاندارد جرم بوده و پلیس با آن برخورد خواهد کرد. این مواد محترقه علاوه بر اینکه ایمنی خود مصرف کنندگان یا سازندگانش را به خطر می‌اندازد سبب ایجاد خطر برای دیگر شهروندان نیز شده و آرامش مردم را سلب می‌کند. البته چنین جرائمی در مقایسه با سال های قبل کاهش داشته اما پلیس همچنان با آن برخورد خواهد کرد.

رییس پلیس تهران درباره برخورد با اراذل و اوباش نیز می گوید: برخورد با اراذل و اوباش و مخلان نظم و امنیت عمومی جزو مطالبات مردم و اولویت های پلیس است و طرح های عملیاتی برای نظارت بر اوباشگران و نیز برخورد با هر اقدامی از سوی آنان، در حال انجام است.

به گفته رحیمی، طرح ویژه پلیس برای روزهای پایانی سال از ساعات ابتدایی روز آغاز شده و تا ساعات پایانی شب ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر