آزمون نهایی مسابقه درس‌هایی از قرآن در حال برگزاری است

بیش از ۲ میلیون ۷۰۰ هزار دانش آموز متوسطه و ششم ابتدایی یعنی حدود ۴۰ درصد از کل دانش آموزان، تحت پوشش مسابقه هفتگی درس‌هایی از قرآن حجت الاسلام محسن قرائتی بودند.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری مهر، آزمون نهایی سی امین دوره مسابقه دانش آموزی درس‌هایی از قرآن با هماهنگی و همکاری ادره کل قرآن و عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و معاونت پرورشی و فرهنگی ادارات آموزش و پرورش استان‌ها (اداره قرآن عترت و نماز) همانند سال گذشته در فضای مجازی و از طریق سامانه آزمون آنلاین مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی در بین دانش آموز منتخب دوره اول و دوم متوسطه و پایه ششم ابتدایی در بیش از پنج هزار مدرسه برگزار می‌شود.

در این دوره که از هفته دوم مهر ماه سال جاری (۱۴۰۰) شروع شد، بیش از ۲ میلیون ۷۰۰ هزار دانش آموز متوسطه و ششم ابتدایی یعنی حدود ۴۰ درصد از کل دانش آموزان، تحت پوشش مسابقه هفتگی درس‌هایی از قرآن حجت الاسلام محسن قرائتی بودند این دانش آموزان که به صورت داوطلبانه در این برنامه شرکت کردند با مشاهده ۱۶ برنامه تلویزیونی هفتگی درس‌هایی از قرآن در مسابقه حضور داشتند.

براساس برنامه ریزی انجام شده به مدت ۱۰ روز از دهم تا ۲۰ بهمن ثبت نام دانش آموزان توسط مجریان مسابقه مدارس که معاون یا مربی پرورشی هستند در سامانه آزمون مؤسسه انجام شد. در این مرحله بیش از ۱۷۰ هزار دانش آموز در سامانه ثبت نام شدند.

آزمون نهایی دانش آموزان منتخب و ثبت نام شده در سامانه طی ۸ روز از اول اسفند تا ۸ اسفند در حال برگزاری است.

آزمون نهایی مسابقه درس‌هایی از قرآن  در حال برگزاری است

دانش آموزان با مطالعه نسخه الکترونیکی کتاب «چراغ هدایت ۲» که خلاصه ۱۶ هفته برنامه تلویزیونی درس‌هایی از قرآن است به ۲۰ سوال تستی پاسخ می‌دهند.

نتایج و اسامی نفرات برتر در این آزمون در ابتدای سال آینده توسط استان‌ها مشخص و اعلام می‌شود.

مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی با کمک خیرین قرآن یاور حدود ۲ هزار نفر از دانش آموزان که بیشترین امتیاز را در آزمون کسب کردند و به قید قرعه انتخاب شدند را با لوح تقدیر حجت الاسلام قرائتی و کارت هدیه بانکی یک میلیون ریالی مورد تشویق قرار می‌دهد.

ارسال نظر