«قراردوازدهم»، طرحی در راستای محرومیت زدایی و ارائه خدمات اجتماعی است

مدیر کل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه از اجرای طرح قرار دوازدهم در امامزاده های شاخص کشور خبر داد و گفت: طرح قرار دوازدهم در راستای ساماندهی توزیع سبدهای معیشتی و ارائه خدمات اجتماعی، تدوین و ابلاغ شده است.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا، رضا معممی‌مقدم مدیرکل امور اجتماعی و مشارکتهای این سازمان گفت: یکی از آرزوهای اهل بیت علیهم السلام، و همچنین اقدامات امام زمان ارواحنافداه، رفع محرومیت و دستگیری از مستمندان است، از این رو، جامعه مهدوی و منتظر امام زمان علیه السلام، بایستی در مسیر امام و پیشوای خود حرکت کند. بقاع متبرکه به عنوان، پرچمدران فرهنگ و زمینه سازان جامعه اسلامی، می بایست پیشقراولان این حرکت مقدس بوده و زمینه همدلی و همراهی مومنین و خیران را برای زدودن غبار فقر و محرومیت، فراهم کنند.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکتها با اشاره به اینکه ماه جاری آخرین ماه قرن حاضر است که با نیمه شعبان به پایان می رسد و قرن جدید نیز با عطر و بوی مهدوی شروع می شود خاطرنشان کرد: طرح قراردوازدهم، طرحی است که قرار است هم معارف مهدوی را ترویج دهد و هم در پی آن است که زمینه مشارکت همگانی را فراهم و با ترویج فرهنگ انفاق، نوعدوستی، مواسات، مومنین و خیراندیشان به نیابت از امام غایب از نظر خود، به نیازمندان کمک کرده و صدقه دهند.

وی با اشاره به اینکه، یکی از وظایف اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه تلاش برای رفع محرومیت است افزود: این اداره کل در دوسال گذشته با تدوین ابلاغیه هایی اقدام به توزیع سبدهای معیشتی و ارائه خدمات اجتماعی به افراد کم برخوردار کرده است.

معممی مقدم خاطرنشان کرد: در راستای ساماندهی توزیع سبدهای معیشتی و ارائه خدمات اجتماعی، طرح قراردوازدهم تدوین و ابلاغ شده است. این طرح که بر مبنای مشارکت مردمی است برآن است تا با جذب مومنین به عنوان مهدی یاوران، بتواند خدمات ارزشمندی را در دوازدهم هر ماه به افراد کم برخوردار ارائه دهد.

وی با اشاره به ضرورت زمینه سازی مشارکت عمومی در ارائه خدمات اجتماعی تصریح کرد: در این طرح که در امامزادگان منتخب سراسر کشور برگزار می شود، هر کسی که دل در گرو امام زمان خود دارد  با هر توان مالی و امکاناتی که دارد  می تواند در این طرح مشارکت کند 

وی همچنین افزود: افراد مشتاق به خدمت در این زمینه می توانند به امامزادگان شاخص محل زندگی خود مراجعه کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر