تقابل ایران و قزاقستان زیر سبد/ از تدبیر کرونایی تا موفقیت در راه جام جهانی

تیم ملی بسکتبال ایران امروز در پنجره جام جهانی به مصاف قزاقستان می رود، تیمی که فیزیکی و درگیرانه بازی می کند و اگر شاگردان مصطفی هاشمی بی دقتی کنند بدون شک تاوان سختی خواهند داد.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا،‌ تیم ملی بسکتبال ایران در دیداری خانگی باید از تیم قزاقستان پذیرایی کند. تیمی که به اعتقاد مصطفی هاشمی، قوی ترین تیم این گروه به شمار می رود و باید در تمام لحظات بازی مراقب آنها بود.

ملی پوشان کشورمان در شرایطی خودشان را برای این میزبانی آماده می کنند که به دلیل شیوع ویروس کرونا و ابتلای چند بازیکن لیگ برتری،‌ با نظر سرمربی تیم ملی و موافقت فدراسیون تمامی رقابت های داخلی لغو شد.

 با این تصمیم و تدبیر، عملا شیوع ویروس کرونا در اردوی تیم ملی کنترل شد و خوشبختانه هیچ کدام از شاگردان هاشمی به این ویروس مبتلا نشدند. در روزهای گذشته ملی پوشان کشورمان تمرینات مختلفی را بر اساس بازی با قزاقستان مرور کرده و حتی امروز بعد از تمرین، فیلم های این تیم را هم بازنگری کردند تا از نظر بصری نیز آماده این دیدار مهم شوند. 

نکته مهم در این میان به عدم حضور دو لژیونر تاثیرگذار کشورمان باز می گردد،‌ حامد حدادی به دلیل شرایط سخت قرنطینه در چین نتوانست به تهران سفر کند و بهنام یخچالی نیز به دلیل ابتلا به کرونا راهی ایران نشد تا عملا در این پنجره جام جهانی هر دوی آنها در اختیار تیم ملی نباشند.

تقابل ایران و قزاقستان زیر سبد/ از تدبیر کرونایی تا موفقیت در راه جام جهانی

البته در مورد بهنام باید به این مساله اشاره کرد که شیوع ویروس کرونا در تیم باشگاهی او باعث شد همه به قرنطینه بروند و بعد از آن،‌ این بازیکن خوب کشورمان در دو بازی به میدان رفت اما دوباره تست او مثبت شد تا عملا شانس حضور در ترکیب تیم ملی را از دست بدهد.

با همه این شرایط هاشمی تمام تلاش خودش را به کار گرفت تا این بازیکن را به تهران برساند اما مثبت شدن تست دیگر او آنهم در ۴۸ ساعت باقی مانده به دیدار مهم ایران و قزاقستان عملا مانع این کار شد و او حالا باید از قاب تلویزیون بازی هم تیمی ها خود را نظاره گر باشد. 

مساله دیگری که باید به آن اشاره داشت به حفظ آرامش و دوری از حاشیه ها باز می گردد. در این با وجود این که فدراسیون با سرپرستی اداره شده و این فدراسیون در آستانه انتخابات هم می باشد به گونه ای تدبیر شد که آرامش حداقل برای من و شمایی که از بیرون شاهد ماجرا هستیم یک نقطه قوت به نظر برسد که باید این مساله را به فال نیک گرفت. 

در شرایطی که آمار ویروس کرونا در کشورمان دوباره سیرصعودی به خود گرفته اما با تعطیلی لیگ برتر و بسته شدن درب های اردوی تیم ملی به روی افراد بیرونی، این ویروس راهی به تیم ملی بسکتبال ایران پیدا نکرد و تست ملی پوشان ۴۸ ساعت قبل از دیدار مهم ایران و قزاقستان نشان داد هیچ کدام از شاگردان هاشمی مشکلی برای حضور در این دیدار ندارند. 

تقابل ایران و قزاقستان زیر سبد/ از تدبیر کرونایی تا موفقیت در راه جام جهانی

قزاق ها به تهران وارد شده اند،‌ آنها روز چهارشنبه یک جلسه تمرین را در برنامه خود داشتند تا با شرایط سالن و محل برگزاری آشنا شوند.

از سویی دیگر شاگردان هاشمی هم ساعتی قبل از آنها آخرین برنامه های خود را مرور و بعد از آن فیلم های حریف را آنالیز کردند. در مورد تیم بسکتبال قزاقستان باید به این مساله اشراف داشت که آنها از نظر میانگین قدی از بازیکنان ما بلند تر بوده و به نوعی به تیم ایران برتری دارند اما اگر بخواهیم منصف باشیم از بعد فنی شاگردان هاشمی ارجحیت دارند و این نقطه قوت آنهاست. 

قزاق ها به روایت آمار و ارقام در ریباند ها و حمله عملکرد خوبی داشته اند،‌ آنها یک بازیکن موثر در پست چهار دارند که شوت های خوبی را به سوی سبد شلیک می کند و باید مراقب او بود. اینکه بخواهیم تمام تمرکز خودمان را به منطقه رنگی معطوف کنیم بی شک کار دستمان می دهد و همین بازیکن می تواند برای تیم ملی بسکتبال کشورمان دردسر ساز شود اما مطمئن هستیم مربی باهوشی همچون مصطفی هاشمی برای این مساله راهکارهایی را در نظر گرفته است.

خود هاشمی اعتقاد دارد اگر به بازی خودمان سرعت بدهیم بدون شک می توانیم در روند بازی آنها اختلال ایجاد کنیم،‌ از سویی دیگر بازیکنانی را داریم که هم در شوت و هم در زیر حلقه امتیازآور هستند و می توانند در این بازی برای ما نقش کلیدی را ایفا کنند. قزاق ها هر چند در دفاع خوب کار می کنند اما به همین اندازه در حمله موفق نیستند و بدون شک می توانیم با حفظ تمرکز و مدیریت بازی، تیم پیروز این میدان باشیم.

تقابل ایران و قزاقستان زیر سبد/ از تدبیر کرونایی تا موفقیت در راه جام جهانی

و در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که محمد جمشیدی،‌ محمد حسن زاده،‌ نوید خواجه زاده،‌ سعید داورپناه، احسان دلیرزهان،‌نوید رضایی فر،‌آرمان زنگنه، ‌اصغرکاردوست، ‌ارسلان کاظمی،‌ مهدی کامرانی،‌سجاد مشایخی و سالار منجی ۱۲ مهره هاشمی برای دیدار با قزاقستان هستند و امیدواریم در این بازی نیز شاهد برتری و موفقیت آنها باشیم.

گفتنی است تیم ملی بسکتبال کشورمان در بازی رفت پنجره دوم رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۳ امروز پنج‌شنبه (۵ اسفندماه) به مصاف تیم قزاقستان می رود. این بازی از ساعت ۱۷ و در تالار بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار خواهد شد.

شاگردان مصطفی هاشمی در دیگر دیدار خانگی روز یکشنبه ۸ اسفندماه نیز به مصاف سوریه می روند. 

ارسال نظر