مراکز تحقیقاتی دیده‌بان سلامت کشور باشند

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده‌ها باید نقش پیشگیرانه داشته باشند و به عنوان دیده‌بان سلامت کشور به معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت مشاوره دهند.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، یونس پناهی در بازدید از پژوهشکده غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با گرامی داشت نام و یاد شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعان سلامت افزود: در این پژوهشکده یکی از خواسته های قلبی مقام عالی وزارت در حال انجام است و آن حرکت علم به سمت حل مشکلات آحاد جامعه است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز همیشه بر مرجعیت علمی و تولید دانش تاکید ویژه ای داشته‌اند. این پژوهشکده نمادی از تولید علم و دانش است و به مدد همین تلاش هاست که اکنون در منطقه اول هستیم و حرفی برای گفتن داریم.

معاون تحقیقات و فناوری وزرات بهداشت با اشاره به فرمایش های مقام معظم رهبری در خصوص تربیت نیروی انسانی متخصص و کاردان اظهار داشت: در روزگار گذشته پزشکانی از هند و پاکستان در کشور فعالیت می کردند و اکنون ۳۸۴ فوق تخصص غدد در سراسر کشور فعالیت می‌کنند که نشانه بارزی از تربیت نیروی انسانی متخصص است که در حال خدمت‌رسانی به هموطنان است.

پناهی با تاکید بر حفظ نیروی انسانی و نخبه کشور گفت: باید به حفظ و گردش نیروی انسانی در جهت منافع و خواست کشور توجه ویژه ای شود.

وی درباره دغدغه مقام معظم رهبری در زمینه جوانی جمعیت گفت: در معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اعلام آمادگی می‌کنیم در حوزه سلامت خانواده، جمعیت و جوان سازی جمعیت از پروپوزال‌ها حمایت به عمل می‌آوریم. هرچند این کار بزرگی است و تمام ارکان سلامت کشور باید مشارکت کنند.

معاون تحقیقات وزارت بهداشت تاکید کرد: پژوهشکده پویا باید متناسب با رویدادهای سلامت کشور حرکت کند. در حال حاضر مسئله کرونا مسئله اصلی کشور و دنیاست. انتظار داریم پژوهشکده غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز به محض رصد تهدیدی در حوزه سلامت، بررسی کند که متناسب با آن چه اقدامی باید انجام شود.

پناهی توصیه کرد: مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده‌ها نقش پیشگیرانه داشته باشند و به عنوان دیده‌بان سلامت کشور به معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در مورد دوران پسا کرونا و برگزاری رویدادها در زمان کرونا مشاوره دهند.

طبق اعلام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در این بازید علاوه بر پناهی، علیرضا زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، شقایق حق‌جوی جوانمرد رییس مرکز توسعه، هماهنگی و ارزیابی تحقیقات معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و نجاری رییس مرکز توسعه اطلاعات و انتشارات علمی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، فریدون عزیزی رییس پژوهشکده غدد درون‌ریز و متابولیسم، زرقی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه شهید بهشتی و مدیران مراکز تحقیقاتی وابسته حضور داشتند.

ارسال نظر