پذیره نویسی سهام سرخابی‌ها آغاز شد

پرونده واگذاری سهام سرخابی‌ها پس از سال‌ها چالش بسته شد و پذیره نویسی آن از امروز (یکشنبه، ۱۵ اسفندماه) در فرابورس به مرحله اجرا رسید.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، بر اساس آخرین اطلاعیه منتشر شده از سوی فرابورس، یک میلیارد و ۲۳۶ میلیون و ۹۹ هزار و ۶۵۶ سهم جدید استقلال ناشی از سلب حق تقدم در نماد معاملاتی «استقلال» از امروز (۱۵ اسفندماه) به مدت ۳۰ روز پذیره‌نویسی خواهد شد.

طبق تصمیمات اتخاذ شده قرار بر این است تا به هر یک از هواداران باشگاه استقلال تعداد یک‌هزار و ۳۰ سهم با قیمت ۲ هزار و ۹۱۰ ریال تعلق گیرد و آمار موجود حاکی از آن است که هر سهامدار نیازمند ۳۰۰ هزار تومان نقدینگی برای مشارکت در این پذیره نویسی است.

از سوی دیگر قرار است یک میلیارد و ۳۴ میلیون و ۸۴۰ هزار و ۵۶۷ سهم جدید پرسپولیس ناشی از سلب حق تقدم در نماد معاملاتی «پرسپولیس» از امروز  به مدت ۳۰ روز پذیره نویسی (تا زمان اتمام پذیره نویسی) شود.

در سهام باشگاه پرسپولیس به هر سهامدار تعداد ۸۸۵ سهم با قیمت سه‌هزار و ۳۸۷ ریال اختصاص پیدا می‌کند و سهامداران برای خرید سهام این باشگاه نیاز به ۳۰۰ هزار تومان نقدینگی دارند.

دوره سفارش‌گیری این عرضه از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه تا ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه است و سهامدارانی که به دنبال مشارکت در این پذیره نویسی هستند از امروز می‌توانند مسبت به خرید این سهام اقدام کنند.

پذیره‌نویسی سهام جدید ناشی از سلب حق‌تقدم در افزایش سرمایه شرکت‌های فرهنگی ورزشی استقلال ایران (سهامی عام) و فرهنگی ورزشی پرسپولیس (سهامی عام) در قیمت‌های اعلام شده انجام می‌شود.

متقاضیان می‌توانند یک سفارش فعال در هر نماد در سامانه داشته باشند، ویرایش حجم یا حذف سفارش فقط در زمان تعیین شده توسط ناظر مجاز است و پس از پایان زمان پذیره‌نویسی امکان ویرایش یا حذف سفارش وجود نخواهد داشت.

کارمزدهای پذیره‌نویسی سهام از خریداران و براساس ضوابط مصوب سازمان بورس اخذ می‌شود و خریداران علاوه بر مبلغ خرید، مبلغ کارمزد پذیره‌نویسی را پرداخت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، ارزش‌گذاری سرخابی‌ها طبق وعده داده شده در تاریخ ۲۳ بهمن‌ماه انجام و ارزش نهایی باشگاه پرسپولیس سه‌هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان و ارزش نهایی باشگاه استقلال ۲ هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان اعلام شد که این ارزش‌گذاری، از سوی کارشناسان رسمی دادگستری از دارایی‌های این دو باشگاه و به‌ویژه دارایی نامشروط که برند دو باشگاه بوده، انجام شد و به تصویب اعضای هیات واگذاری رسید.

پس از اجرای این اقدام، واگذاری سرخابی‌ها یک گام به مرحله اجرا نزدیک‌تر شد و مسوولان به دنبال اجرای مرحله بعد یعنی ثبت ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس در سازمان بورس بودند که این اقدام در روز شنبه (۳۰ بهمن‌ماه) انجام شد و مسوولان درج نماد سرخابی‌ها در بازار پایه فرابورس را گام پایانی واگذاری عنوان کردند.

در ادامه این فعالیت‌ها، خوش‌بینی‌های زیادی در میان هواداران این تیم برای اجرای حتمی عرضه سهام سرخابی‌ها در فرابورس ایجاد شد و در نهایت رییس سازمان خصوصی سازی بعداز ظهر روز دوشنبه (نهم اسفندماه) از درج نماد سرخابی‌ها در بازار پایه فرابورس خبر داد و گفت: گشایش نماد دو باشگاه ۱۵ اسفند مصادف با سوم شعبان و روز میلاد امام حسین(ع) خواهد بود.

ارسال نظر