میراسماعیلی: تعلیق جودو را ضربه فنی کردیم/ زیرپا گذاشتن جدایی سیاست از ورزش در غرب

رییس فدراسیون جودو گفت: فعالیت‌های صورت گرفته نشان دهنده آن است که با وجود تعلیق اما جودو در ایران زنده است و اقتدار خود را به دنیا و فدراسیون جهانی نشان دادیم و نوعی تعلیق جودو را ضربه فنی کردیم.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، «آرش میراسماعیلی» امروز (یکشنبه) در نشست خبری اظهار داشت: با توجه به همه محدویت‌های کرونایی و تعلیق، امسال می‌توانیم سوپر لیگ و لیگ امید را برگزار کنیم. سال گذشته این مسابقات را با شرایط سخت‌تری برگزار کردیم و شرایط سخت‌تری برای برگزاری مسابقات داشتیم، با این وجود باز هم تیم‌ها و جودوکاران با انگیزه بالایی در لیگ شرکت کردند. امسال به طور حتم لیگ رده سنی زیر ۲۳ سال (امید) را در برنامه قرار دادیم. در لیگ رده سنی امید ١٢ تیم و سوپر لیگ ٩ تیم حضور دارند.

وی افزود: باید شرایط لیگ حرفه‌ای و وضعیت جودوکاران بهتر شود. البته می‌طلبد حامیان مالی بیشتری در جودو داشته باشیم اما متاسفانه ترغیب باشگاه‌ها برای حضور در لیگ جودو دشوار است چرا که علاقمند هستند در فوتبال سرمایه‌گذاری کنند و این خوب نیست و امیدوارم باشگاه‌ها کمک حال رشته‌های دیگر باشند و باشگاه‌های بزرگ در لیگ سایر رشته‌ها مانند جودو نیز حضور یابند.

رییس فدراسیون جودو عنوان کرد: کیفیت و سطح فنی جودوکاران به طور قطع بهتر خواهد شد، زیرا رده پایه اردوهای ملی را پشت سر گذاشتند و بزرگسالان اردوی مشترک بین‌المللی و جایزه بزرگ را تجربه کردند و از لحاظ فنی لیگ ما شرایط بهتری دارد.

دارنده ۲ طلا و برنز جودو قهرمانی جهان ادامه داد: تیم ملی جودو عراق اکنون در ایران است و ماه آینده تیم‌های نوجوانان و جوانان کشورمان به ترکیه می‌روند و تیم ملی بزرگسالان نیز بعد از عید در کمپ تونس شرکت می‌کند. این فعالیت‌ها نویدبخش آن است که اگر ما را تعلیق کردید اما جودو در ایران زنده است و در سطح بین‌الملل فعال هستیم و کمپ بین‌المللی و تفاهم‌نامه با کشورهای همسایه داریم و اقتدار خود را به دنیا و فدراسیون جهانی نشان می‌دهیم.

وی اضافه کرد: همه جا اعلام شده که ورزش از سیاست جداست، اما این موضوع را اکنون کاملا زیر پا گذاشته‌اند و ورزش را سیاسی کردند و وقتی ما روی آرمان‌های خود پافشاری کردیم همه دنیا ساکت شدند. اما امروز ثابت کردیم کار ما درست است و شما ورزش را سیاسی می‌کنید و ما سیاسی نکردیم؛ چرا ورزشکار شطرنجی که در تابعیت یک کشور دیگر است با رژیم صهیونیستی مسابقه داد اما الان می‌گویند او برابر نماینده روسیه مسابقه ندهند و این لطف خداست.

میراسماعیلی با اشاره به اینکه ۲ هفته آینده رای دادگاه عالی ورزش (CAS) صادر می‌شود، تصریح کرد: تعلیق را ضربه فنی کردیم و روزی که جودو را تحویل گرفتیم ٦٠ هزار نفر جمعیت جودویی کشور بود اما اکنون با شرایط تعلیق به ٩٨ هزار نفر رسیده است. با تمام حواشی و افرادی در داخل کشور که دستشان برای جودو رو شده که به چه نحوی با بیگانگان علیه کشور رایزنی می‌کردند، ما افشاگری کردیم و آنها بخاطر منافع شخصی و چند سفر خارجی می‌خواهند ایران در میادین بین‌المللی حضور نیابد. می‌توانستیم در سطح بین‌الملل در این ۲ سال بدون تعلیق بیشتر بدرخشیم و امیدوارم جامعه جودو بیدار باشد.

وی همچنین گفت: دیدارهای ما در عراق و حضور تیم‌های ایران در ترکیه و تفاهم‌نامه‌های جدید و کمپ‌های مشترک نمایانگر این است که با تمام خیانت‌های برخی افراد در داخل کشور، سنگ‌اندازی و حاشیه با قدرت به کارمان ادامه می‌دهیم. جامعه جودو همیشه آگاه بوده و همه می‌دانند از جودو غیرتمندانه دفاع کردیم و هر عزیزی که به ما کمک کرده دستش را بوسیدیم اما با کسی شوخی نداریم. اگر فردی به دنبال ضایع کردن حق جودو باشد شوخی نداریم و تمام تلاشمان این است مسابقات لیگ کمترین هزینه را داشته باشد و با کمترین حواشی و کیفیت بالا مسابقات را برگزار کنیم.

لیگ جودو قرعه‌کشی شد

میراسماعیلی رییس فدراسیون جودو همچنین در جمع خبرنگاران نیز اظهار داشت: امروز قرعه‌کشی لیگ را برگزار کردیم. ۱۳ تیم در لیگ آینده‌سازان حضور دارند، در ترکیب تیم‌ها حداقل باید ۲ نوجوان باشند که هدف از این اقدام ایجاد پویایی در رده پایه است. سال گذشته بخاطر کرونا این مسابقات را برگزار نکردیم اما امسال ویژه برگزار می‌کنیم و نفرات منتخب به تیم ملی دعوت می‌شوند.

وی افزود: سوپر لیگ جودو سال گذشته با حضور ۱۶ تیم برگزار شد؛ امسال با نگاهی حرفه‌ای شرایط حضور تیم‌ها در لیگ سخت‌تر شد و این رقابت‌ها با حضور ۹ تیم برگزار خواهد شد. دستمزد جودوکاران امسال چند برابر شده است.

مستندات همکاری برخی افراد داخلی با بیگانگان

رییس فدراسیون جودو عنوان کرد: این روزها به مستنداتی پی بردیم که برخی با بیگانگان همکاری می‌کردند، این مستندات را با مراجع قضایی در میان می‌گذارم و جای تاسف است یک ایرانی با بیگانگان و مسوولان فدراسیون جهانی ارتباط دارند و اطلاعات رد و بدل کردند و باید با این افراد برخورد شود. دوستان باید بدانند که ما تعلیق را ضربه کردیم  هر چقدر تلاش کردند تا سرخورده شویم اما ما سرخورده نشدیم. افشاگری‌هایی کردم و نمی‌خواهم عنوان کنم آن فرد خائن یک ورزشکار یا مربی است. جودو کشورمان برای «آرش میراسماعیلی» تعلیق نشد بلکه به دلیل سیاست بود. خائنین ورزشی در همه رشته‌ها هستند. برخی از مسوولان می‌گویند اسناد را رو نکنم. انتظار دارم دستگاه قضایی با این موضوع جاسوسی برخورد کند. چرا باید بیگانگان اطلاعات ما را داشته باشند.

میراسماعیلی گفت: در پرونده قبلی همه تلاش خود را کردیم که تعلیق دائم بود و پیش شرط فدراسیون جهانی مبارزه نمایندگان کشورمان با ورزشکاران رژیم صهیونیستی بود و این تعلیق را در دادگاه عالی ورزش شکستیم و به چهار سال کاهش یافت. دفاع جانانه‌ای کردیم. سیاست را سرلوحه ورزش قرار می‌دهند و در رای دادگاه عالی ورزش نیز لابی‌هایی صورت گرفته اما رای هر چه باشد خیر است و با قدرت ادامه می‌دهیم.

بهره‌برداری از ۱۲ خانه جودو

وی اضافه کرد: ۱۲ خانه جودو را ظرف دو سال بهره برداری کردیم و اکادمی جودو را فروردین بهره برداری می کنیم.

دارنده طلای قهرمانی جهان همچنین گفت: چند باشگاه بزرگ داریم که همواره بدنبال فوتبال هستند و این موضوع به رشته‌های دیگر ضربه می‌زند. رشته‌هایی همچون جودو مظلوم هستند و قرارداد کل یک باشگاه به اندازه یک فوتبالیست دسته دوم نیست. از بسیاری از باشگاه‌های بزرگ خواستیم در لیگ حضور یابند، قول می‌دهند اما متاسفانه بعد از آن جواب ما را هم نمی‌دهند. باشگاه‌های بزرگ در کشتی و والیبال هم نیستند. 

ارسال نظر