برگزیدگان سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی معرفی شدند

برگزیدگان سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی شامل ۹ برگزیده از ایران و ۳ برگزیده از کشورهای ایتالیا، فرانسه و چین در مراسمی با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا،  در این مراسم همچنین محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور حضور داشتند.

جشنواره بین‌المللی خوارزمی به عنوان مهم‌ترین رویداد علمی کشور علاوه بر کشف استعدادها و معرفی طرح های برتر امروز نقش مهمی در تجاری‌سازی دستاوردهای علمی کاربردی نمودن ایده ها، کارآفرینی و توجه به بخش صنعت به سرمایه گذاری در طرح های خلاقانه دارد.

در سی و پنجمین دوره از جشنواره بین‌المللی خوارزمی سه برگزیده از کشورهای ایتالیا، فرانسه و چین و ۹ برگزیده داخلی شامل فاطمه کشاورز در حوزه سامانه بررسی امنیت شبکه تلفن همراه، امیرحسین علی نوری در زمینه آشکار ساز قابل حمل ترکیبات شیمیایی، پارسا پهلوان در حوزه حوزه مصالح مرمتی میراث فرهنگی؛ دکتر مرتضی گل‌محمدی در حوزه دستیابی به دانش فنی و تولید ارقام محتمل و تولید ارقام محتمل و مقاوم به بیماری؛ امیر رستگاری در حوزه رادار فرودگاهی تقرب، سید محمدرضا الحسینی در حوزه سامانه تبادل سیگنال راه‌آهن، خلیل ترکان در حوزه طراحی و تولید دستگاه الکتروشوک قلبی،‌ رسول رئیسی اردلی در حوزه سامانه کنترل و نظارت برای مدیریت شبکه‌های توزیع انرژی، جواد عیسی وند در حوزه طراحی و ساخت بستر آزمون بارگذاری فشار صوت امروز معرفی معرفی شدند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی وزارت علوم، همچنین همزمان با برگزاری سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی، برگزیدگان بیست و سومین جشنواره جوان خوارزمی معرفی شدند.

برگزیدگان جوان جشنواره جوان خوارزمی محمد ایرانی و لیلا روشنفکر راد در حوزه طراحی و ساخت نانو الیاف؛ وحید صفری فرد در حوزه تهیه جاذب‌های نانو؛ امین انصاری در حوزه توسعه روش‌های نوین؛ معین اشکانی رضا بی گلو در حوزه ساخت الکترود ترکیبی؛ شاهین یوسفی در حوزه طراحی و ساخت دستگاه اندازه‌گیری گشتاور، امین جمال پور در حوزه دستگاه محاسبه گازهای پنهان و عباس کرمی در حوزه توسعه روش مبتنی بر فناوری نانو بودند.

در بخش خارجی این دوره از جشنواره هم دکتر جیاگویو از کشور چین در حوزه فتوکاتالیست‌های ناهمگون؛ دکتر جوزف مانسیا از کشور ایتالیا در حوزه درمان فشار خون بالا و دکتر جین لارنت کازانوا از کشور فرانسه در حوزه ژنتیک انسانی به عنوان برگزیدگان این دوره جشنواره معرفی شدند.

ارسال نظر