در نهضت پیشرفت بانوان فعال‌تر از نهادهای دیگر هستیم

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات در دهمین نشست مدیران کل تبلیغات گفت: اداره کل بانوان این سازمان «شبکه نهضت پیشرفت بانوان» را ایجاد کرد که ۱۵۰۰ نفر از سراسر کشور در این شبکه فعالیت می‌کنند.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری مهر، عاطفه سعیدی نژاد مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در دهمین نشست مدیران کل تبلیغات اسلامی سراسر کشور گفت: فضای امور بانوان باید در حد فعالیت‌های یک سازمان باشد. ما این دغدغه را داریم که ظرفیت مردمی بانوان را فعال کنیم و حتی یک قدم جلوتر برویم اداره کل بانوان سازمان تبلیغات اسلامی «شبکه نهضت پیشرفت بانوان» را ایجاد کرد که ۱۵۰۰ نفر اعضای ستاد نهضت پیشرفت استانی و شهرستانی در این شبکه فعالیت می‌کنند.

وی گفت: در پویش «حرف آورد» که توسط اداره کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی راه اندازی شد تا کنون ۱۰۰ هزار کنش از بانوان دریافت شده است همچنین برای طرح «رفیقانه» این اداره کل که ویژه جوانان و نوجوانان است تاکنون هزار اثر فرهنگی هنری برای شبکه‌های اجتماعی تولید شده این در حالی است که در سال گذشته از ۲۰۰ حوزه مردمی گفت‌وگو تهیه شده است. این آمار و فعالیت‌ها حاکی از این است که سازمان تبلیغات در حوزه بانوان فعال است.

سعیدی نژاد گفت: ما زمانی در حوزه امور بانوان شروع به کار کردیم که از تمام نهادها مانند بسیج و حوزه علمیه عقب تر بودیم اما امروز در نهضت پیشرفت بانوان فعال‌تر از مابقی هستیم.

وی افزود: ما در نهضت پیشرفت بانوان نگاه آسیب شناسی داشته و از دو سال پیش نهضت تبیین بانوان را آغاز کردیم اما امروز ما باید نهضت تبیین گران را فعال سازیم. دغدغه ما در اولین روزهای فعالیت این اداره کل همراهی مبلغان و تشکل‌ها بود اما امروز خودمان دست به کار شدیم و فراخوان همکاری با نیروهای داوطلب را در پاییز سال ۹۹ صادر کردیم.. از آن به بعد متوجه شدیم به نیروی داوطلب بانوان باید بیشتر فکر کرد.

وی به مسائل اعتباری امور بانوان پرداخت و گفت: ما باید جایگاه بانوان در تشکل‌ها و بانوان مبلغ و مداح را احیا کنیم. همچنین امروز در تلاشیم تا اداره کل بانوان در استان‌ها و شهرستان‌ها یک کارشناس داشته باشد.

سعیدی نژاد به ماجرای نهضت تبلیغ پرداخت گفت: مهم‌ترین کار رسیدگی به مسائل فناوری و فرهنگی بود. مقام معظم رهبری در خصوص حلقه‌های میانی صحبت کردند اما باید به این نتیجه و این فهم برسیم که منظور از حلقه میانی چیست، طبق بررسی‌هایی که انجام دادیم یک و نیم ملیون فعال فرهنگی در حوزه‌ها و دانشگاه‌ها وجود دارند اما باید این سوال مطرح شود که چرا امروز که در محاصره تبلیغات دشمن هستیم، فعالان فرهنگی ما منفعل هستند.

مدیر کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: فعال سازی اقشار مستعد تبلیغ می‌تواند به ما کمک کند چراکه تبلیغ باید از انحصار روحانیون خارج شود یعنی شکست انحصار تبلیغ لذا اگر راهبری محیط پیرامون تبلیغات؛ توسط بانوان مذهبی انجام شود اثرگذاری زیادی را شاهد خواهیم بود.

وی در پایان سخنان خود از برنامه‌ها و پیشنهادات امور بانوان سازمان تبلیغات سخن گفت و از مدیران کل تبلیغات اسلامی سراسر کشور در خواست همکاری بیشتری داشت.

ارسال نظر