معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی مطرح کرد؛

ضرورت رونق محافل دینی در ماه مبارک رمضان

ضرورت رونق محافل دینی در ماه مبارک رمضان

حجت‌الاسلام روستا آزاد ماه مبارک رمضان ایام ارتباط عموم مردم با مساجد دانست و گفت: با توجه به وضعیت نسبتاً مطلوب کرونایی کشور، رونق محافل دینی و مذهبی امری لازم و بایسته است.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری مهر، جلسه شورای فرهنگی و تبلیغی شعب و نمایندگی‌های دفتر تبلیغات اسلامی با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در سالن جلسات مرکز همایش‌های غدیر برگزار شد.

حجت الاسلام روستاآزاد ماه مبارک رمضان و دهه اول محرم را ایام ارتباط عموم مردم با مساجد دانست و اظهار داشت: در دو سال اخیر و به دلیل شیوع ویروس کرونا، محافل مذهبی و دینی در مناطق مختلف کشور تضعیف و در بعضی مناطق تعطیل شد. ماه مبارک رمضان و همچنین دهه اول محرم ایامی است که عموم افراد جامعه با مساجد و هیئات ارتباط برقرار می‌کنند که به صورت طبیعی در صورت تعطیل بودن محافل دینی و مذهبی این ارتباط نیز قطع خواهد شد.

وی در ادامه مطالب خود افزود: درسال اول شیوع ویروس کرونا عمده فعالیت‌های تبلغی و دینی به صورت حضوری، به شکل قابل توجهی کاهش و در بعضی موارد تعطیل شد و در سال دوم و با توجه به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مساجد و هیئت‌ها، بخشی از مراسم‌های مذهبی برگزار گردید. در سال جاری نیز در دهه اول محرم با گسترش واکسیناسیون در سطح کشور، مجالس بسیاری منعقد گردید.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: همانطور که دیگر فعالیت‌های موجود در کشور مانند فعالیت‌های آموزشی، اقتصادی و غیره به صورت حقیقی و حضوری در حال برگزاری است، موضوع "تبلیغ معارف دینی" نیز نباید فقط در قالب فضای مجازی صورت پذیرد.

حجت الاسلام روستاآزاد بر ضرورت بکارگیری امکانت در جهت رونق محافل دینی تاکید کرد و گفت: با توجه به وضعیت نسبتاً مطلوب کرونایی کشور، رونق محافل دینی و مذهبی امری لازم و بایسته است.

وی ماه مبارک رمضان سال آینده را فرصت مناسبی در جهت عملیاتی شدن موضوع "جهاد تبیین" دانست و اظهار داشت: استقبال دوباره مردم نسبت به برگزاری مجالس و محافل دینی در مساجد سطح کشور برای ایام تبلیغی ماه مبارک رمضان، این فرصت را برای مبلغان ایجاد خواهد کرد تا در جهت عملیاتی شدن موضوع "جهاد تبیین" گام‌های مؤثری برداشته شود.

ارسال نظر