برپایی پویش ستاره‌های زمین در ماه رمضان

عضو شورای مردمی جلسات خانگی قرآن از اجرای پویش مردمی ستاره های زمین در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا از شورای مردمی جلسات خانگی قرآن کریم حجت الاسلام سید مصطفی حسینی گفت: پویش ستاره های زمین به همت فعالان قرآنی سراسر کشور و با همکاری سازمان ها و نهادهای فرهنگی در دو بخش میدانی و رسانه‌ای به اجرا در خواهد آمد. بر این اساس تولیدات رسانه ای و گرافیکی متعدد و متنوعی برای انتشار در صدا و سیما، تابلوهای تبلیغاتی شهری و فضای مجازی آماده شده و طرح های متنوعی در سطح استان ها برای فراگیر شدن این پویش طراحی و اجرا می شود.

حسینی علت نامگذاری این پویش را بر اساس روایتی از امیرمومنان در کتاب اصول کافی عنوان کرد و گفت: حضرت علی(ع) فرمود برکت در خانه‌ای که قرآن در آن خوانده شود، بسیار شود و فرشتگان در آن حضور پیدا کنند و شیاطین از آن دور شوند و این خانه ها برای اهل آسمان می‌درخشد، همانگونه که ستارگان برای اهل زمین می‌درخشند و خانه‌ای که در آن قرآن خوانده نشود و ذکر خدا در آن نشود، برکت آن کاسته شود و فرشتگان از آن دور شوند.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در سال 98 بر توسعه محافل انس با قرآن تاکید کردند. منظور از جلسات خانگی قرآن یک اجتماع مردمی است و این جلسات با هدف انس با قرآن و رشد و تعالی اعضای جلسه در محورهای مختلف قرآنی به صورت منظم در منازل تشکیل می شود. علاوه بر این، برگزاری این مجالس در محیطی همچون مساجد، هیئات، موسسه های خصوصی، مدارس و دانشگاه ها به دلیل اشتراکاتی که در کارکرد با مراسمات خانگی دارد، شامل پویش می شود.

برپایی پویش ستاره‌های زمین در ماه رمضان

عضو شورای مردمی جلسات خانگی قرآن کریم ادامه داد: جلسه های قرآن با هر تعداد شرکت کننده در هر رده سنی و در جمع های خانوادگی و دوستانه برگزار می شود.

این حافظ قرآن کریم با اشاره به  خدمات پویش جلسات خانگی قرآن گفت: خدمت رسانی در حوزه محتوایی، برگزاری دوره های تربیت مربی، فروشگاه محصولات فرهنگی، طرح عهد جمعی، تولیدات رسانه ای و اهدای پرچم متبرک جلسات خانگی قرآن کریم صورت می گیرد. 

وی افزود: علاقمندان برای اطلاع از جزییات این پویش و ثبت جلسات خانگی می توانند به سامانه جلسات خانگی قرآن کریم مراجعه کنند.

حسینی اضافه کرد: در سامانه جلسات خانگی قرآن تلاش می‌کنیم تا همه مردم را با جلسه خانگی قرآن آشنا کنیم؛ ضمن اینکه آموزش‌ها و خدمات مورد نیاز برای برگزاری این جلسه ها ارائه می شود و بین فعالان جلسات خانگی قرآن ارتباط مداوم و مؤثر برقرار می کنیم تا عموم مردم درکنار هم از تجربه‌های یکدیگر بهره ببرند.

ارسال نظر