باند قاچاق اسلحه در دالاهو منهدم شد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام یک باند سه نفره قاچاق اسلحه در شهرستان دالاهو و کشف ۱۱ قبضه کلت کمری از آنها خبر داد.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، سردار «علی‌اکبر جاویدان» گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی دالاهو با انجام کارهای اطلاعاتی از فعالیت یک باند قاچاق که تعدادی اسلحه را از کشورهای همسایه وارد کرده بود مطلع و رسیدگی به موضوع را در ستور کار قرار دادند.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی دالاهو در تحقیقات تکمیلی خود دریافتند که اعضای این باند قصد انتقال تعداد زیادی سلاح به مرکز استان را دارند و در همین راستا نسبت به برپایی تور ایست و بازرسی در مسیر محل تردد خودروی قاچاقچیان اقدام کردند.

سردار جاویدان تصریح کرد: ماموران در ادامه و پس از مشاهده خودرو قاچاقچیان که یک دستگاه پراید بود قصد توقیف آن را داشتند اما راننده با بی توجهی به فرمان ایست و اخطارهای  پلیس، اقدام به فرار و یکی دیگر از سرنشینان هم به سمت ماموران تیراندازی کرد که باعث زخمی شدن یکی از همکاران شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه یادآوری کرد: به دنبال تیراندازی قاچاقچیان، ماموران به تعقیب خودرو متواری پرداخته و پس از فرمان ایست و شلیک تیر هوایی، با رعایت قانون به کارگیری سلاح به سمت لاستیک خودرو تحت تعقیب تیراندازی کردند.

وی خاظرنشان کرد: در جریان این تیراندازی ضمن توقف خودرو متواری، ۲ نفر از قاچاقچیان نیز زخمی شدند که در حین انتقال به مراکز درمانی یکی از آن ها فوت کرد.

سردار جاویدان ادامه داد: در بازرسی های انجام شده از خودرو قاچاقچیان نیز ۱۱ قبضه کلت کمری و ۲۱ تیغه خشاب کشف شد.

این مقام عالیرتبه انتظامی در پایان از برخورد قاطعانه پلیس کرمانشاه با قاچاقچیان سلاح و مهمات خبر داد و گفت: این افراد از کمترین امنیتی در استان برخوردار نیستند و رفتار آن ها و دیگر مجرمان تحت رصد اطلاعاتی قرار دارد.

دالاهو در غرب کرمانشاه حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

ارسال نظر