گشایش جشنواره بین المللی نوروز در پاکستان با مشارکت ایران

آیین جشنواره نوروز ۲۰۲۲ با مشارکت جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورهای حوزه نوروز با حضور دیپلمات‌های خارجی، اصحاب رسانه و اقشار مختلف مردم در 'اسلام‌آباد' پایتخت این کشور برگزار شد.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا؛ جشنواره بین المللی سالانه نوروز و آیین گرامیداشت فرا رسیدن فصل بهار روز شنبه با حضور جمعی از سفیران کشورهای حوزه نوروز و سازمان اکو همچنین نمایندگان خارجی به ویژه 'سید محمدعلی حسینی' سفیر و 'احسان خزاعی' رایزنی فرهنگی سفارت کشورمان در اسلام‌آباد و ایرانیان مقیم پاکستان در هتل سرینا برگزار شد و اجرای موسیقی محلی از جمله چیدن سفره هفت سین در غرفه ایران مورد استقبال قابل توجه میهمانان خارجی و داخلی این رویداد فرهنگی قرار گرفت.

نوروز که نوید آمدن فصل بهار را می‌دهد و همه ساله توسط ساکنان کشورهای مختلف جهان به ویژه میلیون ها نفر از مردم ایران، پاکستان، افغانستان، ترکمنستان، عراق، ترکیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، تاجیکستان و حتی گرجستان جشن گرفته می شود.

گشایش جشنواره بین المللی نوروز در پاکستان با مشارکت ایران

غرفه کشورمان که به همت سفارت و رایزنی فرهنگی اسلامی ایران در اسلام‌آباد دایر شد، صنایع دستی، جاذبه‌های گردشگری کشورمان، انواع سوغات و خوراکی‌های معروف ایرانی را به نمایش گذاشت‌ و تمدن غنی و فرهنگی ایران زمین را برای بازدیدکنندگان معرفی کرد. 

جشن نوروز در میان مردم پاکستان نیز از اقبال فراوانی برخوردار است و سنت‌های این مراسم نیز در بخش هایی از این کشور رواج دارد.

سفره هفت سین زیبایی در محل غرفه ایران برپا شده بود که مورد استقبال حضار قرار گرفت و حاضران در این مراسم اقدام به گرفتن عکس های یادگاری در کنار سفره هفت سین کردند.

نوروز به زبان مشترک میلیون‌ها انسان در قاره‌های آسیا و اروپا به ویژه شبه قاره و آسیای مرکزی، خاورمیانه، قفقاز، بالکان، حوزه دریای سیاه و بسیاری از نقاط دیگر جهان تبدیل شده است.

ارسال نظر