دولت قبل؛ رکورددار تاخیر در پرداخت حقوق کارمندان و بازنشستگان

حقوق اسفندماه و عیدی برخی از بازنشستگان که پرداخت نشده بود، روز گذشته با تامین منابع آن از سوی سازمان برنامه و بودجه و بدون استقراض پرداخت شد اما برخی از این موضوع برای زیر سوال بردن اقدامات دولت سیزدهم سوءاستفاده کرده و آن را بی‌سابقه عنوان عنوان کردند که صحت ندارد.

‌به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، حقوق اسفندماه و عیدی امسال بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری به صورت مرحله‌ای پرداخت شد و برای برخی بازنشستگان واریز نشده بود که علت آن عدم تأمین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه اعلام شده بود.

با توجه به لزوم تسریع در پرداخت حقوق اسفندماه بازنشستگان و وظیفه‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری، حقوق بازنشستگان به موازات تأمین اعتبار لازم، به صورت مرحله‌ای پرداخت شد.

صندوق بازنشستگی کشوری هم هفته گذشته اعلام کرده بود: با تخصیص بخش‌هایی از اعتبارات مربوط به کسورات حق بیمه شاغلین از سوی سازمان برنامه و بودجه و منابع داخلی تأمین شده از بخش اقتصادی و شرکت‌های تابعه این صندوق، پرداخت حقوق مرحله نخست، برای بازنشستگانی که حقوق آن‌ها تا مبلغ پنج میلیون و ۳۵۰ هزار تومان بوده، روز پنجشنبه ۲۶ اسفندماه واریز شد؛ همچنین حقوق سایر بازنشستگان کشوری نیز به محض تخصیص اعتبار لازم، در مراحل بعدی پرداخت خواهد شد.

سازمان برنامه و بودجه روز گذشته منابع مورد نیاز برای پرداخت حقوق و عیدی آن دسته از بازنشستگان که واریز نشده بود را تأمین کرد و این افراد حقوق اسفندماه ۱۴۰۰ و عیدی خود روز گذشته دریافت کردند.

مبلغ عیدی امسال برای بازنشستگان و کارمندان به صورت ثابت یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است؛ همچنین مبلغ ۴۰۰ هزار تومان برای متاهلان و مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به ازای هر فرزند پرداخت شد.

یکی از موفقیت‌های دولت سیزدهم پرداخت حقوق بدون استقراض است

 «حجت‌الله عبدالملکی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شب گذشته اعلام کرد: یکی از موفقیت‌های دولت سیزدهم پرداخت حقوق بازنشستگان و تأمین اجتماعی بدون استقراض از بانک مرکزی و خلق پول بوده است.

وی با اعلام اینکه پرداخت حقوق همه بازنشستگان کشوری که اسفندماه شروع شده بود و روز شنبه به پایان رسید و همه حقوقشان را دریافت کردند، افزود: از آغاز این دولت حتی یک بار پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی به تأخیر نیفتاده است.

وزیر کار با اشاره به فلسفه سه مرحله‌ای شدن پرداخت حقوق بازنشستگان، گفت: امسال بخشی از منابع داخلی صندوق بازنشستگی کشوری را که آماده شده بود در روز ۲۶ اسفندماه برای کسانی که حقوق آن‌ها کمتر از ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان پرداخت کردیم.

عبدالملکی بیان داشت: منتظر تأمین همه منابع نشدیم و این فلسفه سه مرحله‌ای شدن پرداخت‌ها به این ترتیب بود که منابع در اختیار بازنشستگان قرار بگیرد تا بتوانند زودتر استفاده کنند.

وزیر کار گفت: یک قاعده در صندوق بازنشستگی قرار داده‌ایم که حقوق کارکنان بعد از بازنشستگان واریز شود، امروز نیز بعد از پرداخت حقوق بازنشستگان، حقوق کارکنان واریز شد.

وقتی برخی زبان باز می‌کنند!

به گزارش ایرنا، اینکه باید پرداخت حقوق بازنشستگان به روزهای پایانی سال موکول نشود و دولت در این امر با توجه به وضعیت این قشر از افراد در پرداخت حقوق و عید آن‌ها تسریع کرده و از ایجاد دغدغه و نارضایتی برای آن‌ها جلوگیری کند اما دولت سیزدهم که از مردادماه امسال سکان دولت را دست به گرفته است با انبوهی از مشکلات مواجه بوده و هست که با تصمیمات درست و به‌موقع سعی در رفع مشکلات دارد که در این امر نیز موفق بوده است با این حال نباید انتظار معجزه داشت تا مشکلاتی که در ۸ سال و حتی بیشتر و در پی سیاست‌های غلط دولت گذشته شکل‌گرفته را یک‌شبه و ۶ ماه حل کرد.

دولت سیزدهم که خط قرمزش معیشت مردم است در این مدت ۷ ماه قدم‌های بسیاری برای این امر و سامان دادن به اقتصاد ایران و نابسامانی‌ها برداشته است که حاصل آن را در آمارهای اقتصادی ازجمله رشد ۵.۷ درصدی رشد اقتصادی پاییز امسال، نزولی شدن نرخ تورم، پرداخت ۹۶ هزار میلیارد تومان از اوراق فروخته‌شده در دولت قبل و... خود ا نشان می‌دهد، هرچند رفع کامل مشکلات به‌جامانده از دولت قبل در این مدت امکان‌پذیر نیست اما دولت آیت‌الله رئیسی برای برطرف کردن چالش‌ها برنامه‌های خود را آغاز کرده و تصمیمات گرفته شده در این راستا است.

بر اساس این گزارش، روز گذشته حقوق و عیدی آن بخشی از بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری که پرداخت نشده بود، واریز شد اما این موضوع دستمایه برخی برای ایجاد حاشیه و زیر سؤال بردن‌های دستاوردهای اقتصادی دولت است. این افراد که ۸ سال حامی دولت قبل بودند، در آن زمان در مقابل مشکلات سکوت اختیار کردند و امروز می‌خواهند موفقیت‌های دولت را زیر سؤال ببرند.

یکی از این افراد عبدالله رمضان زاده سخنگوی دولت اصلاحات است که روز گذشته در توییتی نوشت: «در شصت سال اخیر، این اولین بار است که تعطیلات نوروز شروع می‌شود و هنوز حقوق بازنشستگان پرداخت نشده است! نوروز بر حاکمیت یک دست مبارک باد.»

دولت قبل؛ رکورددار تاخیر در پرداخت حقوق کارمندان و بازنشستگان

وی در حالی این موضوع را در شصت سال اخیر بی‌سابقه می‌داند که ایشان و سایر اصلاح‌طلبان حامی دولت قبل یادشان رفته است که در دولت آقای روحانی حقوق و عید بازنشستگان در روز دوم فروردین‌ماه امسال پرداخت شد اما در دولت سیزدهم در ای هفت ماه پرداخت‌ها به‌صورت منظم تا قبل از پایان ماه انجام شده است.  بهتر است پرداخت حقوق بازنشستگان در این دولت و دولت قبل را برای یادآوری بررسی کنند.

افرادی که از حامیان دولت قبل بودند برای فرار از پاسخگویی و اینکه بگویند دولت قبل هیچ نقشی در مشکلات بخصوص اقتصادی و معیشت مردم نداشته است از هر روشی برای تخریب دولت سیزدهم استفاده می‌کنند، اما جالب است که همین افراد در زمان دولت یازدهم و دوازدهم هموار به دلیل منافع شخصی سکوت کرده بودند.

دولت قبل بارها موضوع بحران صندوق‌های بازنشستگی را مطرح کرد و هزینه‌هایی هنگفتی برای همایش در این مورد و چاپ ویژه‌نامه‌های متعدد در رسانه‌های همسوی خود صرف کرد و این صندوق که منابع آن برای قشر بازنشسته کشور بود به جولانگاه برخی سیاسیون حامی دولت قبل و متهمان امنیتی تبدیل شده بود که با سرکار آمدن دولت سیزدهم پاک‌سازی آن آغاز شد تا از هدررفت و حیف‌ومیل شدن منابع این صندوق‌ها صیانت شود.

خبرگزاری ایرنا برای یادآوری و بازگشت حافظه آقای رمضان زاده، اخبار مربوط به تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان را در دولت قبل بازنشر می‌کند تا ایشان به یاد بیاورد که چرا در آن زمان موضوع شصت‌ساله را مطرح نکردند. آیا ایشان یادشان هست که در دولت قبل حقوق‌ها به بهانه‌های مختلف نامنظم پرداخت می‌شد آن‌هم با استقراض و ... اما دولت سیزدهم که هدفش بهبود معیشت مردم است، چاپ پول و استقراض را ممنوع اعلام کرد تا عواقب آن در سفر مردم وارد نشود.

آقای رمضان زاده به یاد بیاوردند که در سال ۹۷ به علت مشکلات نقدینگی سازمان تأمین اجتماعی، چند ماهی حقوق مستمری‌بگیران با تأخیر پرداخت شده و حتی برخی از گروه‌ها تا ۲ ماه دریافتی نداشتند یا اینکه حقوق اسفندماه سال ۱۳۹۹ را در فرودین ماه ۱۴۰۰ دریافت کردند.

در ادامه تصاویر برخی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری مربوط به زمان دولت قبل را مشاهده می‌کند که نشان می‌دهد در آن زمان پرداخت‌ها با تأخیر انجام می‌شده اما در دولت سیزدهم با تصمیمات درست و نه استقراض سعی در حل مشکلات بوده و حقوق طبق زمان تعیین‌شده پرداخت شده است.

 

 

 

 

 

دولت قبل؛ رکورددار تاخیر در پرداخت حقوق کارمندان و بازنشستگان

دولت قبل؛ رکورددار تاخیر در پرداخت حقوق کارمندان و بازنشستگان

دولت قبل؛ رکورددار تاخیر در پرداخت حقوق کارمندان و بازنشستگان

دولت قبل؛ رکورددار تاخیر در پرداخت حقوق کارمندان و بازنشستگان

دولت قبل؛ رکورددار تاخیر در پرداخت حقوق کارمندان و بازنشستگان

دولت قبل؛ رکورددار تاخیر در پرداخت حقوق کارمندان و بازنشستگان

دولت قبل؛ رکورددار تاخیر در پرداخت حقوق کارمندان و بازنشستگان

دولت قبل؛ رکورددار تاخیر در پرداخت حقوق کارمندان و بازنشستگان

دولت قبل؛ رکورددار تاخیر در پرداخت حقوق کارمندان و بازنشستگان

در خاتمه باید گفت دولت سیزدهم حقوق و عیدی بازنشستگان را در همان اسفندماه واریز کرد در حالی که دولت قبل رکورددار تاخیرهای چندماهه در پرداخت حقوق کارمندان و بازنشستگان است.

ارسال نظر