تسلیت نماینده ولی فقیه در حج برای درگذشت آیت‌الله ری‌شهری

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت درگذشت آیت‌الله محمدی ری‌شهری را تسلیت گفت.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا، در پیام سیدعبدالفتاح نواب آمده است:

«إنَّا للّه ِ وَ إنَّا إلَیهِ راجِعُونَ

عن الإمامُ الصّادقُ علیه السلام :" إذا ماتَ المؤمنُ الفَقیهُ ثُلِمَ فی الإسلامِ ثُلمَةٌ لا یَسُدُّها شیءٌ"

اطلاع یافتم  عالم فرزانه و ربانی، خادم سرفراز و بلندمرتبه انقلاب اسلامی و محدث برتر حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمد محمدی ری شهری (طاب ثراه) به دیار باقی شتافت.

ایشان که عمر پر برکت خویش را وقف تحصیل، خودسازی، حمایت بی‌دریغ از راه امامان انقلاب اسلامی  و احیای معارف اسلامی بویژه حج ابراهیمی و حدیث و جهاد معرفتی در راه خدا نمود مصداق بارز این سخن پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) است که فرمود : "العُلَماءُ مَصابیحُ الأرضِ، و خُلَفاءُ الأنبیاءِ، و وَرَثَتی و وَرَثَةُ الأنبیاءِ".

آثار پرشماره و گرانسنگ حدیثی و اقدامات لبریز از شناخت و تدبیر در برنامه‌های بازمهندسی حج و زیارت، آستان سیدالکریم و دارالحدیث گوشه‌ای از نقش کم‌نظیر این فقیه روشن‌بین، خستگی‌ناپذیر و عبد صالح خداست.

اینجانب این ضایعه اندوهبار را به پیشگاه امام عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، حوزهای علمیه و مراجع عظام تقلید (دامت برکاتهم) و فرزندان داغدارشان تسلیت عرض می‌کنم و علو مرتبت این حامل کتاب وحی را از خدای بزرگ مسألت دارم. "

آیت‌الله ری‌شهری که از سال ۱۳۷۰ تا ۱۳۸۸ سرپرست حجاج ایرانی و نماینده ولی فقیه بود، پس از تحمل یک دوره بیماری، در ساعات پایانی روز اول فروردین‌ماه ۱۴۰۱ درگذشت.  

انتهای پیام

ارسال نظر