اعتکاف در مسجدالنبی و مسجدالحرام از سرگرفته می‌شود

مقامات عربستان سعودی اعلام کردند انجام اعتکاف در دهه آخر رمضان امسال با دریافت مجوز و رعایت شرایط بهداشتی خاص در حرمین شریفین آزاد است.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از  خبرگزاری مهر، خبرگزاری عربستان سعودی گزارش داد ریاست کل امور حرمین شریفین ازسرگیری مراسم اعتکاف در مسجد الحرام و مسجد النبی (ص) را بر اساس سازوکارها و معیارهای خاص اعلام کرد.

عبدالرحمن السدیس در بیانیه‌ای افزود: اعتکاف در ده روز پایانی ماه مبارک رمضان با پیروی از سنت پیامبر اکرم (ص) در حرمین شریفین برگزار می‌شود.

وی بدون جزئیات بیشتر اعلام کرد: به زودی خبرهای خوش بازگشت اعتکاف در مسجد الحرام و مسجد النبی بر اساس ضوابط و معیارهای مشخص و کسب مجوز از طریق سایت رسمی ریاست حرمین در دسترس خواهد بود.

با شیوع ویروس کرونا، مقامات عربستان سعودی در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ تصمیم گرفتند از انجام اعتکاف در مساجد در ماه رمضان به عنوان بخشی از اقدامات جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این کشور جلوگیری کنند.

در ۶ مارس (۱۵ اسفند گذشته)، عربستان سعودی توقف اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با بیماری کرونا در این کشور را اعلام کرد که مهمترین آنها توقف فاصله‌گذاری اجتماعی در مسجد الحرام و مسجد النبی است.

ارسال نظر