روزنامه لبنانی: دیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر لبنان بسیار مثبت بود

روزنامه « الجمهوریه » چاپ بیروت دیدار «حسین امیر عبدالهیان» وزیر امور خارجه ایران با «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان را بسیار سازنده و مفید ارزیابی کرد.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، این روزنامه لبنانی امروز ( جمعه ) به نقل از  منابعی در دولت این کشور نوشت: دیدار میقاتی با امیرعبدالهیان بسیار مثبت بود و وزیر امور خارجه ایران بر آمادگی کشورش برای کمک به لبنان در زمینه برق و سوخت تاکید کرد که مورد استقبال نخست وزیر لبنان قرار گرفت. 

الجمهوریه اضافه کرد: سفر امیرعبداللهیان به لبنان نگرانی های داخلی در زمینه های سیاسی، مالی، اقتصادی و قضایی را از بین برد و برخی از ناظران آن را مرتبط با نکات مثبت در جبهه روابط لبنان و کشورهای خلیج فارس و همچنین تحولات جاری در سطح منطقه ای و بین المللی با توجه به جنگ روسیه علیه اوکراین و مواضع و واکنش های کشورهای عربی و بین المللی به این جنگ دانستند. 

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران دیروز با « نبیه بری » رئیس مجلس، « نجیب میقاتی » نخست وزیر و « عبدالله بوحبیب » وزیر امور خارجه و « میشل عون » رئیس جمهور لبنان دیدار و درباره تحولات مختلف سیاسی محلی، منطقه ای و بین المللی گفت و گو کرد.

در این پیوند ، منابع در دولت لبنان  به روزنامه الجمهوریه گفتند که دیدار « نجیب میقاتی » با « حسین امیر عبداللهیان » بسیار مثبت بود و طی آن مقام ایرانی بار دیگر بر آمادگی کشورش  برای کمک به لبنان در همه زمینه ها به ویژه در زمینه برق و سوخت تاکید کرد. 

میقاتی نیز در پاسخ گفت : پس در انعقاد قرارداد عجله کنید تا تحریم ها رفع شود و انشاالله خیر است.

این منابع با اشاره به اینکه در این دیدار پرونده‌های منطقه مورد بررسی قرار گرفت، افزودند: امیرعبداللهیان از پیشرفت بزرگ در گفت‌ و گوهای عربستان و ایران و همچنین جنبه‌های مثبت توافق بر سر پرونده هسته‌ای ایران با آمریکایی‌ها در مذاکرات وین صحبت کرد.

وی افزود: این سخنان امیرعبداللهیان بسیار قابل توجه بود که ایران به واشنگتن اطلاع داده است که هر کشور مستقلی در منطقه علاقه مند به مذاکره از جانب خود است و ایران به نام هیچ کشوری نه لبنان، نه یمن و نه سوریه مذاکره نمی کند.

ارسال نظر