رئیس جمهور: پردیس به مهمترین پارک علم و فناوری همراه با شهرک‌ نخبگانی تبدیل شود

رئیس‌جمهور با تاکید بر ضرورت تکمیل زیرساخت‌های شهرستان پردیس و توسعه کمی و کیفی پارک علم و فناوری و شهرک نخبگان در این منطقه، اظهار داشت: هم شهرستان پردیس و هم پارک علم و فناوری آن با هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی مناسب می‌تواند به منطقه موثر و مفیدی برای تهران تبدیل شود.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای اداری شهرستان پردیس، ضرورت ایجاد شهرک‌ نخبگان را در کنار توسعه کمی‌وکیفی پارک علم‌وفناوری پردیس مورد تاکید قرار داد و گفت: برنامه‌ریزی در این زمینه می‌تواند در زمینه اشتغال نخبگان و تامین محل سکونت مناسب برای آنها، به مدل شایسته‌ای در کشور تبدیل شود.

رئیس‌جمهور افزود: پردیس از این ظرفیت برخوردار است که به مهمترین پارک علم و فناوری همراه با شهرک‌ نخبگانی تبدیل شود.

رئیسی در ادامه با اشاره به مشکلات شهرستان پردیس در حوزه زیرساختی اظهار داشت: زیرساخت‌های پردیس متناسب با جمعیت این شهرستان توسعه پیدا نکرده است، لذا ضرورت دارد ابتدا شناخت کاملی از وضعیت موجود این شهرستان به دست آید و سپس با هدف‌گذاری مناسبی برای رسیدن به وضعیت مطلوب تلاش شود.

رئیس‌جمهور که در بازدید از پردیس در گفت‌وگوی چهره‌به‌چهره با مردم در جریان مشکلات این شهر قرار گرفته بود، در ادامه گفت: زیرساخت‌های شهری در پردیس از جمله آب، برق، گاز و فاضلاب لازم است با اولویت توسط دستگاههای متولی پیگیری و حل و فصل شود.

 

 

مشکل زمین‌خواری دیگر محور سخنان رئیس‌جمهور در جلسه شورای اداری شهرستان پردیس بود. آیت‌الله رئیسی در این زمینه با تاکید بر اینکه نباید هیچ‌گونه کوتاهی در برخورد با زمین‌خواری انجام شود، خطاب به دستگاه‌های مسئول در حوزه مبارزه با زمین‌خواری، تاکید کرد: به حساب زمین‌خواران در پردیس برسید و جلوی زمین‌خواری با جدیت بایستید تا امکان توسعه پارک علم و فناوری و شهرک های صنعتی در این شهرستان وجود داشته باشد.

رئیس‌جمهور افزود: اجازه ندهید سوداگران زمین‌ها تصاحب و آن را به ابزار سودجویی و کسب مال نامشروع تبدیل کنند.

رئیسی همچنین با تاکید بر لزوم توجه به مسائل زیست محیطی در شهرستان پردیس گفت: قواعد محیط زیست حتما باید رعایت شود، چرا که توسعه اقتصادی فرع بر حفظ محیط زیست است اما این قاعده به این معنا نیست که برداشت مخدوش یک کارشناس، مانع توسعه صنعتی و فناورانه در کشور شود.

 

 

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در مسکن‌سازی پردیس عقب‌ماندگی جدی وجود دارد که باید سریع جبران شود، اظهار داشت: وقفه هشت ساله در تکمیل و تحویل واحدهای مسکونی تعهد شده، مردم و متقاضیان مسکن را نگران کرده است که لازم است این عقب‌ماندگی‌ها خصوصا مشکلات ۱۴ هزار نفری که چشم‌انتظار تکمیل واحدهای مسکونی خود هستند، سریع جبران شود.

رئیسی خاطرنشان کرد: دولت مصمم است در نهضت ملی ساخت مسکن چهار میلیون واحد مسکونی را در طول چهار سال بسازد و اقدامات لازم در این زمینه آغاز شده است. ضمن اینکه در کنار آن تکمیل فازهای نیمه کاره و ناقص پیشین و تکمیل زیرساخت‌های شهری نیز با اولویت پیگیری خواهد شد.

رئیس‌جمهور احداث واحدهای مسکونی در ارتفاعات را دارای هزینه بیشتر و استحکام کمتر دانست و اظهار داشت: آیا لازم است که بلوک‌های مسکونی حتما در ارتفاعات ساخته شود؟ این کار ضمن اینکه هزینه‌ها را افزایش می‌دهد استحکام واحدهای مسکونی را پایین می‌آورد لذا ضرورت دارد برای جایگزینی این نوع سبک خانه‌سازی فکری شود. البته خانه‌های نیمه کاره و نیمه سازی که وجود دارد لازم است به طور کامل تکمیل شود.

رئیسی در ادامه به بازدید از بیمارستان انصار الغدیر اشاره کرد و گفت: این بیمارستان از جمله نیازمندی‌های مردم این منطقه است که باید حداکثر ظرف شش ماه تکمیل و به بهره‌برداری برسد و به موازات تکمیل بنا و توسعه عمرانی این بیمارستان باید تجهیزات آن تامین و کادر درمانی لازم جذب شود.

ارسال نظر