سلسله نشست‌های «اندیشه صدر» برگزار می‌شود

شهید صدر در جایگاه فقیه نظریه‌پرداز علوم انسانی، دیدگاه‌های گوناگونی را در شاخه‌های گوناگون علوم انسانی بیان کرده است که هرکدام به نوعی جریان‌ساز حرکت‌های فکری و علمی شده است.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، در چهل‌ودومین سالگرد شهادت شهید آیت الله سید محمدباقر صدر و خواهر گرانقدرش بنت الهدی صدر سلسله نشست‌های علمی «اندیشه صدر» به‌صورت وبینار برگزار می‌شود.

شهید صدر در جایگاه فقیه نظریه‌پرداز علوم انسانی، دیدگاه‌های گوناگونی را در شاخه‌های گوناگون علوم انسانی بیان کرده است که هرکدام به نوعی جریان‌ساز حرکت‌های فکری و علمی گسترده‌ای در جهان اسلام شده است. بازخوانی و ترویج این اندیشه‌ها که توسط فقیهی نابغه و کم‌نظیر ارائه شده می‌تواند عمق و دامنه علوم انسانی و اجتماعی اسلامی را در میان دانشگاهیان، به‌ویژه جوانان و دانشجویان گسترش دهد.

شهید صدر علاوه‌بر تسلط بر مبانی و آموزه‌های دینی به حوزه مسائل دانش‌های مدرن ورود کرده و توانسته است در مقابل اندیشه‌های سکولار غربی دیدگاه‌های اسلامی را ارائه دهد.

نخستین نشست از این جلسات با موضوع شخصیت شناسی شهید صدر با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا زائری، در روز چهارشنبه ۱٠ فروردین ١۴۰۱ ساعت ۱۸ برگزار می‌شود.

سلسله نشست‌های «اندیشه صدر» به‌صورت زنده از صفحه مجازی پژوهشگاه تخصصی شهید صدر در این آدرس پخش خواهد شد.

ارسال نظر