پاسخ اسکوچیچ به BBC: سیاست به من مربوط نیست،‌ فقط پیروزی بر آمریکا مهم است

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: مسائل سیاسی و دیپلماتیک به من ارتباطی ندارد، برای من فقط مهم این است که چطور مقابل آمریکا پیروز شویم.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، همگروه‌شدن تیم ملی فوتبال ایران با انگلیس و آمریکا در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باعث شده که رسانه‌های جهان بیش از گذشته به تیم ملی ایران توجه کنند. «دراگان اسکوچیچ» سرمربی تیم ملی ایران هم در این مدت بارها با پرسش‌های خبرنگاران به خصوص درباره مسائل سیاسی میان کشورها و سایه‌انداختن آن بر فوتبال مواجه شده است.

این بار اسکوچیچ درگفت و گو با بی‌بی‌سی و درباره اینکه مسابقه ایران و آمریکا را می‌توان «سیاسی‌ترین بازی تاریخ» نامید اظهار کرد: این بازی می‌تواند برای هواداران احساسی باشد اما برای من سیاسی نیست و فقط به فوتبال فکر می‌کنم.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار بی‌بی‌سی که «مردم ایران درباره این بازی صحبت می‌کنند و بازیکنان نیز این را حس خواهند کرد. چطور این احساسات را مدیریت می‌کنید؟» گفت: در رقابت‌های انتخابی جام جهانی نیز چنین بازی‌هایی مقابل عراق و بحرین داشتیم و موفق شدیم احساسات بازیکنان را مدیریت کنیم. در مرحله انتخابی از لحاظ احساسات باثبات بودیم و امیدوارم این اتفاق در بازی با آمریکا هم بیفتد.

اسکوچیچ در پاسخ به این سوال که «پیش از بازی ایران و آمریکا در سال ۹۸ حاشیه‌های زیادی وجود داشت اما هنگام شروع بازی، بازیکنان به یکدیگر هدیه دادند، آیا این‌بار در قطر نیز چنین حرکت دیپلماتیکی صورت می‌گیرد؟» اظهار کرد: نمی‌دانم. به حرکات دیپلماتیک در فوتبال فکر نمی‌کنم. برای من فقط این مهم است که چطور مقابل آمریکا پیروز شویم. فوتبال باید باعث افزایش ارتباط مردم کشورها با یکدیگر شود. این چیزی است که از ورزش انتظار می‌رود اما من فقط روی بازی تمرکز می‌کنم.

سرمربی تیم ملی در مواجهه با این پرسش که «در حال حاضر بریتانیا، آمریکا و ایران در تلاش برای رسیدن به توافق در مذاکرات هسته‌ای هستند، فکر می‌کنید سیاسیون در ایران به این بازی مثل بازی‌های دیگر نگاه می‌کنند یا به‌عنوان فرصتی برای تبلیغات حکومتی؟» گفت: نمی‌خواهم درباره سیاست حرف بزنم. من مربی فوتبال هستم و این پرسشی نیست که از من پرسیده شود.

ارسال نظر