ادعای روزنامه کویتی: مذاکرات تهران و ریاض از سرگرفته می شود

برخی منابع خبری منطقه امروز (دوشنبه) اعلام کردند که تماس ها میان ایران و عربستان برای انجام دور تازه گفت و گوهای مقام های دو کشور از سرگرفته خواهد شد.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، تارنمای خبری «الخلیج آنلاین» در این باره نوشت که ایرانی ها امیدوارند که دور پنجم این گفت و گوها تا پیش از عید سعید فطر برگزار شود.

روزنامه کویتی «الجریده» نیز به نقل از یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه ایران، مدعی شد، تماس ها و هماهنگی ها برای برگزاری پنجمین دور مذاکرات ایران و عربستان سعودی در بغداد، پایتخت عراق از سر گرفته می شود.

بر پایه گزارش روزنامه کویتی از منبع یاد شده، «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه ایران با شیخ «عبدالله بن زاید»، وزیر امور خارجه امارات تماس گرفت و به وی اطمینان داد که تهران از طرح کشورهای عضو شورای هماهنگی خلیج فارس برای آتش بس در یمن استقبال می کند.

به گفته این منبع، همچنین  به «ایرج مسجدی»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق دستور داده شد تا با سفیر عربستان در بغداد برای برگزاری دور تازه مذاکرات پیش از پایان ماه مبارک رمضان تماس برقرار کند.

بر اساس این گزارش منتشره، ریاض به تهران اطلاع داده است که سهمیه زائران ایرانی را برای مراسم حج امسال افزایش خواهد داد که تهران آن را رویکردی مثبت تلقی کرده است.

مذاکرات ایران و عربستان از چند ماه پیش در عراق آغاز شد و بر اساس اظهارات قبلی مقامات دو کشور، دو طرف تاکنون ۴ دور مذاکره انجام داده اند.

آخرین دور مذاکرات ایران و عربستان در ۲۱ سپتامبر (شهریور ۱۴۰۰) برگزار شد.

مقام های رسمی در ایران و عربستان، فعلا درخصوص این گزارش ها واکنشی نداشته اند.

ارسال نظر