برزیل برای واردات کود از ایران، با آمریکا رایزنی می کند

یکی از رسانه های آمریکای جنوبی خبر داد که پس از اعمال تحریم های غرب علیه روسیه که تامین کننده عمده کود زراعی برزیل است، این کشور مشغول رایزنی با آمریکا است تا کود مورد نیاز خود را از ایران تامین کند.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، خبرگزاری مرکوپرس دیشب (۲۲ فروردین) نوشت که پس تهاجم روسیه به اوکراین و آغاز تحریم های غرب علیه مسکو که تا پیش از این تامین کننده یک سوم کود مورد نیاز برزیل بود، برازیلیا به صرافت افتاده تا برای قطع وابستگی خود به روسیه با آمریکا رایزنی کند تا شرکت های برزیلی بتوانند بدون ترس از واکنش واشنگتن کود را از ایران خریداری کنند.

به نوشته این خبرگزاری اوروگوئه ای، کارلوس فرانکا وزیر امور خارجه برزیل در جریان جلسه چند روز پیش کمیته دفاع ملی و روابط خارجی سنا خبر داد که با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود دیدار کرده است.

به گفته برانکا، در شرایطی که تهاجم روسیه به اوکراین و تحریم های متعاقب غرب ظرفیت صادراتی مسکو را محدود ساخته، ایران حجم انبوهی کود برای صادرات به برزیل انبار کرده است.

این وزیر برزیلی گفت: کود مازاد فراوانی در ایران وجود دارد که واردکنندگان برزیلی به آن دسترسی ندارند. ما با ایران دست به تهاتر کالا خواهیم زد و وجوه واردات کود را به یک حساب بانکی در برزیل واریز کرده و ایران از آن برای خرید کالاهای پزشکی و مواد غذایی استفاده خواهد کرد. به این دلیل است که با آمریکا مذاکره می کنم تا وقفه ای در تحریم های ایران ایجاد کند تا شرکت های برزیلی بتوانند فارغ از تلافی جویی آمریکا با ایران مذاکره کنند.

ارسال نظر