وحشت صهیونیست‌ها از برگزاری مجدد راهپیمایی روز جهانی قدس در لندن

راهپیمایی روز جهانی قدس که پس از دو سال وقفه، به دلیل محدودیت‌های کرونایی در انگلیس دوباره امسال در آخرین روزهای ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد، وحشت و خشم صهیونیست‌ها را برانگیخته است.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، نشریه صهیونیستی «جویش نیوز» اخیرا در مقاله ای سراسر توهین آمیز، راهپیمایی سالانه روز جهانی قدس در لندن را "ویروسی" خواند که "پس از دو سال وقفه به لندن بازمی گردد".

در این گزارش به نقل از یک نهاد صهیونیستی موسوم به «انجمن امنیت اجتماعی» ادعا کرد که این راهپیمایی "برای مدت طولانی یکی از افراطی‌ترین راهپیمایی‌های ضد اسرائیلی در بریتانیا بوده است".

«انجمن امنیت اجتماعی» بعنوان یک موسسه خیریه در انگلیس ثبت شده تا به اصطلاح حملات یهود ستیزی و امنیت یهودیان انگلیس را اندازه‌گیری کند اما با سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی، موساد، ارتباط دارد و نقش کلیدی در بدنام کردن هواداران فلسطین در انگلیس ایفا می‌کند.

در سال‌های اخیر، افزایش تنفر علیه راهپیمایی روز جهانی قدس در لندن منجر به افزایش آزار و ارعاب معترضان توسط گروه‌های راست افراطی و سازمان‌های صهیونیستی شده است.

پنج سال پیش بود که «درن آزبورن» یک عنصر تروریست راست افراطی تحت تاثیر تبلیغات یک گروه دست راستی قصد داشت تا به راهپیمایان حمله کند. پس از آنکه او موفق به انجام این عملیات شیطانی نشد راهی مسجد فینزبری در شمال لندن شد تا راهپیمایان را زیر بگیرد.

در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ نیز یک گروه افراط‌ گرا در انگلیس در شبکه‌های اجتماعی تهدید کرد که به معترضانی که در تظاهرات شرکت می‌کنند شلیک خواهد کرد.

«مسعود شجره» رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس که هماهنگی راهپیمایی روز جهانی قدس در لندن را برعهده دارد به ایرنا گفت: «نژادپرستی صهیونیست‌ها باید عزم ما را برای به چالش کشیدن رژیم آپارتاید اسرائیل تقویت و تشویق کند تا برای پایان دادن به نظام سلطه نژادی سخت‌تر تلاش کنیم.

وی افزود: «صهیونیست‌ها مرتباً از فلسطینی‌ها به‌عنوان ویروس‌ها و حیوانات موذی یاد می‌کنند، بنابراین جای تعجب نیست که ببینیم چنین زبانی به بریتانیا منتقل می‌شود و علیه مردان، زنان و کودکان بی‌گناه جوان استفاده می‌شود.»

راهپیمایی روز جهانی قدس در لندن ۴۰ سال است که به عنوان نماد مقاومت و حمایت از فلسطینیان، بصورت مسالمت‌آمیز برگزار می‌شود.

بر اساس برنامه اعلام شده، راهپیمایی امسال ۲۴ آوریل (۴ اردیبهشت) برگزار می‌شود. شرکت کنندگان قرار است مقابل ساختمان وزارت کشور انگلیس تجمع و سپس به سمت دفتر نخست وزیری انگلیس تظاهرات کنند.

ارسال نظر