عراق وارد یک آماده باش سراسری شد

یک مقام امنیتی عراق امروز سه شنبه از اعلام حالت آماده باش از نوع بند (ج) به مدت ۷۲ ساعات در سراسر مناطق عراق در میان نیروهای نظامی و امنیتی خبر داد. این آماده باش سراسری، در پی تهدیدهای امنیتی اخیر از سوی گروه تروریستی داعش به اجرا گذاشته شده است.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ،تارنمای خبری عراقی شفق نیوز، افزود : این امر بر اساس فرامین مقامات بلندپایه عراق تحقق یافته است .

مقام مزبور خاطرنشان کرد: این آماده باش به منظور ناکام گذاشتن تمامی نقشه های تروریستی انجام گرفته است.

فرمانده عملیات بغداد امروز از نیروهای نظامی خواست تا به منظور محافظت از دستاوردهای امنیتی تحقق یافته در عراق در کمال هوشیاری و احتیاط بسر ببرند .

وی شیوه های جایگزینی را برای جبران محدودیت های پیش آمده در اثر بسته شدن مسیرهای منتهی به الکراده در مرکز بغداد مطرح و بر بسیج تمامی امکانات برای به اجرا درآوردن طرح امنیتی ویژه ماه مبارک رمضان تاکید کرد.

مصطفی کاظمی فرمانده کل نیروهای مسلح دیروز دوشنبه از نهادهای امنیتی خواسته بود رویکرد احتیاط و هوشیاری را در پیش بگیرند و برای نشان دادن واکنش سریع از خود میزان آمادگی خویش را بالا ببرند و به رویکرد خود که باعث برقراری امنیت در ماه مبارک رمضان شده ادامه دهند.

تشکیلات تروریستی داعش دیروز (دوشنبه) در یک پیام صوتی از آغاز حمله جهت گرفتن انتقام خون رهبر سابق خود خبر داد که در یک عملیات آمریکایی در فوریه گذشته در شمال غرب سوریه کشته شد. داعش همچنین از عناصر خود خواست از مشغول بودن اروپا به جنگ در اوکراین استفاده کنند.   

داعش در دهم مارس گذشته از کشته شدن ابوابراهیم القرشی رهبر سابق خود و ابوحمزه القرشی سخنگوی رسمی خویش خبر داد و اعلام کرد که ابوالحسن القرشی را به عنوان سومین رهبر خود از سال ۲۰۱۴ به این سو برگزیده است که طی آن بر مساحت گسترده ای از سوریه و عراق تسلط یافت.

شایان ذکر است انفجارهای متعددی در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۶ در شماری از مناطق بغداد در اواخر ماه مبارک رمضان روی داد که برجسته ترین آنها انفجار بخش شرقی الکراده بود که طی آن بیش از ۵۰۰ کشته و زخمی به همراه داشت.

داعش همچنین مسئولیت یک انفجار انتحاری توسط یک خودرو بمب گذاری شده در منطقه الکراده را برعهده گرفت. مصطفی کاظمی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح در سال ۲۰۲۱ از بازداشت غزوان الزوبعی عامل انفجار خبر داد.

ارسال نظر