حکیم: جامعه بین‌المللی تماشاگر بی‌طرف حملات تروریستی در افغانستان نباشد

«سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی حمله تروریستی افغانستان را محکوم کرد و نوشت: در اوج ماه مبارک رمضان، بار دیگر تروریسم تاریک‌اندیش شیعیان هزاره را در زنجیره حمله به پیروان مکتب اهل بیت(ع) هدف قرار داد و این بار مدارس پسرانه در مرکز کابل هدف انفجار قرار گرفت.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، حکیم در ادامه این پیام آورده است که این حملات مکرر را به‌ شدت محکوم می‌کنیم و از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که به یاری ملت افغانستان برخیزد و بیننده بی‌طرف این جنایت ها نباشد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در پایان ضمن ابراز همدردی با ملت مسلمان افغانستان، از خداوند برای شهدا طلب رحمت و برای مجروحان طلب شفای عاجل کرد.

دیروز (سه شنبه) در یکی از «حملات انتحاری» دوگانه به مدرسه «عبدالرحیم شهید» در «دشت پرچی» این شهر دست کم ۲۰ تا ۲۵ دانش‌آموز شهید و شماری مجروح شده‌اند.

به گزارش ایرنا از روزنامه اطلاعات روز افغانستان، «ذکریا الفت» یکی از آموزگاران مدرسه «عبدالرحیم شهید» به این روزنامه گفت که حمله نخست زمانی رخ داد که شاگردان در فرصت آزاد در حال ترک مدرسه بودند.

او با اعلام اینکه تنها در این انفجار نزدیک به ۲۷ دانش‌آموز کشته‌ و ۲۰ تن دیگر مجروح شده‌اند و احتمال افزایش این تعداد نیز وجود دارد، افزود: آموزگاران این مدرسه پسرانه در حال متفرق‌کردن شاگردان و نجات جان آنان در راهروهای امن بودند که انفجار دوم نیز رخ داد.

وی گفت که انفجار دوم درست زمان انتقال زخمی ها و کشته‌های انفجار نخست به وقوع پیوست و با این وجود از کشته و زخمی های آن هنوز اطلاعی در دست نیست.

اوایل صبح دیروز منابع خبری افغان همچنین از وقوع انفجاری دیگر در مرکز آموزشی «ممتاز» در غرب کابل خبر داده بودند.

پلیس افغانستان اعلام کرد که انفجارهایی که موسسات آموزشی را  در محله عمدتا شیعه نشین دشت پرچی پایتخت افغانستان هدف قرار دادند، دست کم ۶ دانش آموز را کشته و ۱۱ نفر را زخمی کردند.

مسئولان این آموزشگاه می‌گویند که در این انفجار یک دانش‌آموز به شدت زخمی شده و ۶ نفر دیگر جراحت های سطحی برداشتند.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل عصر دیروز حملات مرگبار علیه چند مدرسه در افغانستان را محکوم کرد و به خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت و آرزوی بهبودی سریع مجروحان را کرد.

گوترش افزود: حمله به غیرنظامیان و زیرساخت های غیرنظامی، از جمله مدارس، بر اساس قوانین بین المللی بشردوستانه کاملا ممنوع است .

«دبورا لیون»، رئیس دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان نیز این حمله را محکوم و تاکید کرد که عاملان این جنایت در افغانستان باید محاکمه شوند.

 او همدردی خود را با خانواده قربانیان ابراز و برای مجروحان آرزوی بهبودی کرد.

ارسال نظر